تاریخ انتشار : یکشنبه 25 آبان 1399 - 12:01
کد خبر : 3297

اعظم حمیدپور

فانتزی‌های یک وزیر؛ پرواز «مردم» با مسافرکش بالدار

فانتزی‌های یک وزیر؛ پرواز «مردم» با مسافرکش بالدار

اظهارات اخیر «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی در مورد امکان استفاده «مردم» از «هواپیمای شخصی» برای مشارکت در پروژه تاکسی هوایی، نگرانی بسیاری از «مردم»، از جمله خریداران در صف‌مانده پراید، قشر کم درآمد، بیکاران و صدالبته هواپیماداران لاکچری بی مجوز پرواز را رفع کرد.   در حالی وزیر محترم از هواپیمای شخصی «مردم»

اظهارات اخیر «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی در مورد امکان استفاده «مردم» از «هواپیمای شخصی» برای مشارکت در پروژه تاکسی هوایی، نگرانی بسیاری از «مردم»، از جمله خریداران در صف‌مانده پراید، قشر کم درآمد، بیکاران و صدالبته هواپیماداران لاکچری بی مجوز پرواز را رفع کرد.

 

در حالی وزیر محترم از هواپیمای شخصی «مردم» سخن می‌گوید که خرید ارزان‌ترین خودروی داخلی برای خیلی از همین «مردم» به آرزو بدل شده و متقاضیان خرید پراید باید روی چیزی شبیه معجزه برای برنده شدن در میان صف یک میلیونی نفری ثبت نام کننده‌های سایپا حساب کنند.

 

تازه این وضع و حال کسانی است که با قرض و وام و لیزینگ و هزار جان کندن خودرویی می‌خرند تا در این وانفسای بیکاری با آن کار کنند و نانی درآورند، البته اگر از پس پول بنزین و لاستیک آن برآیند.

 

مشخص نیست «مردم» موردنظر وزیر، کدام مردم و از چه قشری است که هواپیماهای شخصی‌شان در گوشه پارکینگ خاک می خورد و حالا قرار است با وسیله نقلیه هوایی خود مسافرکشی کنند؟ شاید هم قرار است این، از ما بهتران  و ژن‌های خوب با دریافت مجوز پرواز و در لفافه قانون، این بار اختلاف طبقاتی را با دور دور کردن بالای سر ما به رخ بکشند.

 

وزیر محترم اگر به باقی سوالات و دغدغه های «مردم» در این زمینه پاسخ دهند، شاید دیگر نگرانی در این زمینه باقی نماند؛ اینکه وضعیت سهمیه بندی و کارت سوخت هواپیماهای شخصی به چه شکلی خواهد بود؟ خطوط هوایی بر چه اساسی و با چه اولویت‌هایی واگذار می‌شود؟ مسئولیت خطای انسانی احتمالی و خسارات ناشی از آن با چه کسی خواهد بود؟ درآمد خلبانی تاکسی هوایی و کرایه مسیر چقدر خواهد بود؟

 

در شرایطی که امروز بسیاری از مردم تنگنای معیشتی سختی را تجربه می‌ کنند، از دید ناظران سخن گفتن از هواپیمای شخصی به طنزی تلخ می‌ماند که یا از ناآگاهی وزیر حکایت دارد یا از تافته جدا بودنش.

 

ضرورت راه اندازی پروژه‌های تازه و به روز به ویژه در زمینه حمل و نقل بر کسی پوشیده نیست، ولی امروز که بسیاری از مردم در تامین هزینه‌های زندگی خود با چالش مواجهند و سفره هایشان کوچکتر شده، اظهاراتی از این دست آن هم با لحنی عادی‌پندارانه، می‌تواند زمینه خشم عمومی و سرخوردگی بیشتر را فراهم کند.

 

* نوشتارهای ستون مداد مشکی صرفا دربردارنده نظرات نویسنده است و به واسطه تنوع آرا و دیدگاه‌ها انتشار می‌یابد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات