تاریخ انتشار : یکشنبه 7 دی 1399 - 23:17
کد خبر : 4294

حضور خاتمی و ناطق نوری در عروسی آسیدمجتبی خامنه ای

حضور خاتمی و ناطق نوری در عروسی آسیدمجتبی خامنه ای

دوشنبه ۸ دى ۱۳۷۶/ ۲۸ شعبان ۱۴۱۸ / ۲۹ دسامبر ۱۹۹۷ عصر برای اجلاس سراسرى مدیران اطلاعات، به وزارت اطلاعات رفتم. گزارش آقاى درى نجف ‏آبادی، وزیر اطلاعات را شنیدم. سخنرانى ‏کردم و وضع سیاسى کشور و مخاطرات را تذکر دادم و خواستم ‏که هوشیار باشند. گفتم‏ که برنامه دشمنان روى رهبران و ولایت‏ فقیه

دوشنبه ۸ دى ۱۳۷۶/ ۲۸ شعبان ۱۴۱۸ / ۲۹ دسامبر ۱۹۹۷

عصر برای اجلاس سراسرى مدیران اطلاعات، به وزارت اطلاعات رفتم. گزارش آقاى درى نجف ‏آبادی، وزیر اطلاعات را شنیدم. سخنرانى ‏کردم و وضع سیاسى کشور و مخاطرات را تذکر دادم و خواستم ‏که هوشیار باشند. گفتم‏ که برنامه دشمنان روى رهبران و ولایت‏ فقیه و محور نظام متمرکز شده است. نماز جماعت با امامت من خوانده شد و سپس کمى پذیرایى و صحبت بود. مدیران اطلاعات، از رکود آثار سیاست انقباضى دولت اظهارنگرانى‏ کردند.

 

از آنجا به دفتر رهبرى رفتم؛ براى مراسم ازدواج آسیدمجتبى، پسر دوم آیت‌الله خامنه‌اى که با صبیه آقاى غلامعلی حدادعادل ازدواج‏ کرده است. بیشتر میهمانان از ناحیه خانواده عروس بودند. آقایان خاتمى رییس ‏جمهور و ناطق نورى رییس ‏مجلس هم بودند. آقاى سیدهادى خامنه‌اى‏ گفت اجازه انتشار مجدد روزنامه جهان ‏اسلام را گرفته، ولى به خاطر مشکل مالى نتوانسته است، شروع ‏کند.

 

آقاى ناطق‏ نورى در مذاکرات‏ خصوصى از بدترشدن وضع تخریب ‏رهبرى، اظهار‏نگرانى کرد و از من‏ خواست که به مجلس بروم . گفت، بودجه دولت کسرى زیاد مخفى ‏شده دارد. از رکود کشور هم نگران است؛ بخصوص ‏که دشمنان، اظهارات رهبرى درباره ثروت‌هاى بادآورده را عامل رکود معرفى مى‌کنند و این ادامه دارد. گفت که با رهبرى در مشهد درخصوص ضررهاى رکودآور مسأله ثروت‌هاى بادآورده صحبت کرده و ایشان گفته ‏که جواب آن را در سخنرانى تهران مى‌دهند که همان بود که در سخنرانى دوم فرمودند. گفت دفتر رهبرى می ‌تواند بهتر عمل‏ کند. دفتر رهبرى، حتى آقاى محمدرضا مهدوى‏ کنى را هم در قضیه وقف مرحوم خسروشاهى رنجانده؛ مثل رنجاندن بازماندگان مرحوم سلطانى. آقاى ناطق اضافه ‏کرد که رهبرى تصمیم داشتند، براى خنثى ‏کردن تبلیغات جدید، بازدید و سخنرانى در دانشگاه تهران داشته باشند که پس از یک نظرسنجى منصرف شده‌اند.

 

آقاى علی‏ اصغر میرحجازى هم به‏ خاطر سخنرانى مؤثرى که در قم براى مُبلغین داشته‌ام، درباره نقش تشیع و روحانیت و ولایت فقیه در تاریخ ایران و امروز، از من تشکر کرد.

 

 

سه‌شنبه ۹ دى

جاسبى رییس دانشگاه آزاد اسلامی آمد و توضیحاتى داد از سندى که به‏ دست آمده و نشان مى‌دهد جریانى براى تحریک آیت ‏الله منتظرى براى شروع مخالفت با رهبرى، برنامه‌ریزى کرده است و نیز از برنامه‌ها براى جذب اساتید در دانشگاه آزاد اسلامى و برخورد با موانعى که نیروهاى چپ در مراکز مدیریت آموزش عالى ممکن است به‏‌وجود آورند.

 

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات