تاریخ انتشار : دوشنبه 12 اردیبهشت 1401 - 16:07
کد خبر : 13525

آمریکا و استخدام چینی‌ها علیه چینی‌ها

آمریکا و استخدام چینی‌ها علیه چینی‌ها

آمریکایی‌ها اخیر اعلام کرده‌اند به اطلاعات قابل توجهی در خصوص منشأ ویروس کرونا دست یافته‌اند. ذیل همین یافته‌ها «جو بایدن» دستور بازنگری در رابطه با ویروس کرونا و انجام تحقیقات بیشتر را صادر کرده است. بااین‌حال چالش اصلی زمانی بروز کرد که آمریکایی‌ها در بازیابی اطلاعات و دادههای موجود به زبان چینی (ماندارین) با مشکلات

آمریکایی‌ها اخیر اعلام کرده‌اند به اطلاعات قابل توجهی در خصوص منشأ ویروس کرونا دست یافته‌اند. ذیل همین یافته‌ها «جو بایدن» دستور بازنگری در رابطه با ویروس کرونا و انجام تحقیقات بیشتر را صادر کرده است. بااین‌حال چالش اصلی زمانی بروز کرد که آمریکایی‌ها در بازیابی اطلاعات و دادههای موجود به زبان چینی (ماندارین) با مشکلات زیادی روبه‌رو شدند. برای همین سازمان سیا تلاش دارد با استخدام محققین و دانشمندان مسلط به زبان چینی بخشی از تهدیدهای پکن را خنثی سازد.

 

بخشی از مشکل به این خاطر بود که آژانس‌های جاسوسی برای پردازش اطلاعات به دانشمندان و محققین مسلط به داده نیاز داشتند، زیست‌شناسان برای تطبیق یافته‌های خود با زبان چینی به ترجمه آن‌ها نیازمند بودند و همه این موارد نیازمند دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده و صدور مجوز بود. این یک نمونه برجسته از چالش رو به رشد در جامعه اطلاعاتی آمریکا است.

 

 

«امیلی هاردینگ» معاون مدیر و عضو ارشد برنامه امنیت بین‌الملل مرکز مطالعات استراتژیک سیا می‌گوید: زمانی که به طور مخفیانه به یک سند بسیار فنی محرمانه دسترسی پیدا می کنید تعداد بسیار اندکی از افراد وجود دارند که می‌توانید به آن‌ها مراجعه و از جزئیات اطلاعات سؤال کنید. یکی از واقعیت‌های واقعاً غم‌انگیز در مورد جامعه اطلاعاتی این است که مهارت‌ها و پیشینه‌هایی که شدیداً به آن نیاز داریم همان مهارت‌هایی هستند که پاک کردن آن‌ها دشوار است.

 

«ویلیام برنز» رئیس سیا برای غلبه بر این مشکل خواستار استخدام تعداد بیشتری از سخنرانان، دانشمندان و مهندسان چینی شده است. در همین رابطه ادعا می‌شود سیا بیش از ۱۰۰ کارشناس زبان، علوم، فن‌آوری، مهندسی و ریاضی(STEM)  را استخدام کرده که همزمان با چین و مراکز تکنولوژیک تازه تأسیس آن‌ها همکاری دارند.

 

در همین رابطه «لوئیس روسلو» معاون مطبوعاتی سیا گفته است: انقلاب در فناوری ماهیت چالش‌ها و تهدیدهای جهانی را برای آمریکا تغییر داده است. رقابت با بخش خصوصی برای استعدادهای برتر در علوم همیشه یک چالش بوده و در سال های اخیر نیز به‌شدت تشدید شده است. به باور راسلو سازمان سیا در این رقابت امکانات و حقوق قابل توجهی فراهم آورده و تلاش دارد زمان پیوستن متقاضیان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

 

افزایش تهدید چین سازمان سیا را وادار به اتخاذ رویکردهای متعددی کرده است. برای نمونه چند ماه قبل پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا گزارش کرد که این سازمان جاسوسی به‌منظور مقابله با چالش جهانی چین، مرکز ویژه‌ای را در داخل این سازمان راه‌اندازی کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات