تاریخ انتشار : شنبه 17 اردیبهشت 1401 - 17:57
کد خبر : 13586

جابجایی اوضاع کرونای ما و دنیا

جابجایی اوضاع کرونای ما و دنیا

به گزارش ایران مامن، آمار رسمی و اعلام وزارت بهداشت در میانه اردیبهشت ۱۴۰۱ می‌گوید تعداد شهرهای قرمز و نارنجی در نقشه کرونایی به زیر پنج و شمار قربانیان کووید۱۹ به زیر ۱۰ نفر رسیده است.     در این باره دکتر «فرشید رضایی» مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت اظهار می‌دارد: بیش

به گزارش ایران مامن، آمار رسمی و اعلام وزارت بهداشت در میانه اردیبهشت ۱۴۰۱ می‌گوید تعداد شهرهای قرمز و نارنجی در نقشه کرونایی به زیر پنج و شمار قربانیان کووید۱۹ به زیر ۱۰ نفر رسیده است.

 

 

در این باره دکتر «فرشید رضایی» مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت اظهار می‌دارد: بیش از ۱۱و نیم میلیارد دوز واکسن در دنیا تزریق شده که چین با ۳ میلیارد و ۳۰۰میلیون دوز و سپس هندوستان با یک میلیارد و ۸۰۰میلیون دوز و آمریکا با حدود ۵۰۰ میلیون دوز بیشترین تزریق را داشته‌اند.

 

از نظر مقایسه جمعیتی و پوشش واکسیناسیون به جمعیت، وضعیت ایران به مراتب از آمریکا که از سازندگان اول واکسن بود بهتر است. در آمریکا میزان افرادی که حداقل دو دوز واکسن خود را گرفته باشند ۶۶درصد است و در ایران بیش از ۶۸درصد حداقل دو دوز خود را گرفته اند.

 

 

از نظر پوشش حداقل دو دوز ایران جزو ۸۰ کشور پیشتاز است (البته با احتساب همه کشورها حتی جزایر کوچک با جمعیت زیر یک میلیون نفر ) و وضعیتی بهتر از بسیاری از کشورها مانند اردن، عمان، آمریکا، مکزیک، مصر، تونس، بسیاری از کشورهای اروپایی دارد.

 

نکته قابل تامل آنکه کشورهای گرجستان و ارمنستان که روزی نقش دایه دلسوزتر از مادر را برای واکسیناسیون توریست های ایرانی بازی می‌کردند اکنون پوشش واکسن‌شان را اگر روی هم بریزند به اندازه ایران نمی شود یعنی از نصف پوشش جمعیتی ایران هم کمتر است و شهروندان این کشورها از برنامه ملی‌شان استقبال نکرده‌اند؛ این یعنی در پیک‌های آتی خطر جدی تهدیدشان می کند.

 

 

دکتر رضایی می‌افزاید: بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در دنیا به کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۶میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تاکنون جان خود را از دست داده اند. از ابتدای پاندمی ایران بیش از ۷ میلیون مورد مثبت و هندوستان بیش از ۴۰ میلیون و آمریکا حتی بیش از هندوستان و حدود  ۸۱ میلیون مورد مثبت داشته است. تعداد مرگ نیز از ابتدا تاکنون در ایران حدود ۱۴۱ هزار و در هندوستان ۵۲۴هزار نفر بوده و در آمریکا نزدیک به یک میلیون نفر جان خود را از دست داده اند.

 

 

در روزها و هفته‌های اخیر که کشور عزیزمان در وضعیت رو به بهبود پیش‌رونده‌ای حرکت می‌کند مقایسه مرگ ناشی از کرونا تصویری به مراتب بهتر از وضعیت قبلی ایران در مقایسه با جهان را نشان می دهد.

 

 

۷ مورد فوت روزانه برای ایران در روزی ثبت می‌شود که برای فرانسه۱۴۱ مورد فوت و برای هندوستان ۵۵ نفر و برزیل ۶۴ نفر و  آمریکا ۱۹۲۹ مرگ ثبت شده است.

 

حتی در مقایسه دو هفتگی نیز وضعیت کشور ما در مقایسه با کشورهایی مانند آمریکا و انگلستان و بطور کلی اتحادیه اروپا و متوسط جهانی بسیار بهتر است و کمترین مرگ را در کل این مقایسه‌ها می توان شاهد بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات