تاریخ انتشار : دوشنبه 13 تیر 1401 - 19:53
کد خبر : 14466

کارت بانکی افغان‌ها چرا مسدود شد؟

کارت بانکی افغان‌ها چرا مسدود شد؟

چندی است که حساب‌های بانکی اتباع خارجی مقیم ایران خصوصا مهاجران افغانستانی دچار مشکل شده و ارائه خدمات بانکی به این افراد هم با دردسرهای زیادی همراه است.   به گزارش ایران مامن، چند روز پیش رسانه‌ها از صدور بخشنامه ممنوعیت ارائه خدمات بانک‌های ملت و صادرات به اتباع خارجی خبر دادند که البته مدیر

چندی است که حساب‌های بانکی اتباع خارجی مقیم ایران خصوصا مهاجران افغانستانی دچار مشکل شده و ارائه خدمات بانکی به این افراد هم با دردسرهای زیادی همراه است.

 

به گزارش ایران مامن، چند روز پیش رسانه‌ها از صدور بخشنامه ممنوعیت ارائه خدمات بانک‌های ملت و صادرات به اتباع خارجی خبر دادند که البته مدیر روابط عمومی بانک مرکزی آن را تکذیب کرد.

 

در این رابطه وزیر کشور اعلام داشته آن‌عده از اتباع خارجی که در طرح سرشماری شرکت کرده‌اند، از خدماتی چون امور بانکی بهره‌مند می‌شوند.

 

صبح امروز هم «علی صالح آبادی» رئیس کل بانک مرکزی درباره محدودیت‌های بانکی ایجادشده برای اتباع غیر ایرانی، اظهار داشت اتباع خارجی باید کد یکتایی را از مرجع قانونی دریافت کنند و آن کد مبنای تمام خدمات دریافتی تبعه خارجی از شبکه تلقی می‌شود.

 

 

رئیس کل بانک مرکزی درباره سقف کارت به کارت برای اتباع گفت: برای اتباع خارجی مشابه ایرانیان، سقف کارت به کارت روزانه ۱۰ میلیون تومان. سقف خرید روزانه اتباع نیز مانند ایرانیان ۱۰۰ میلیون تومان برای هر نفر و برای هر کارت ۵۰ میلیون تومان است.

 

صالح‌آبادی اما درباره بی‌نظمی‌ها و نبود وحدت رویه در برخورد با مشتریان غیر ایرانی، سخنی به میان نیاورد. بیش از دو سال است که مسدودی یکباره کارت‌های بانکی مهاجران، محدودیت ارائه خدماتی مانند همراه بانک و… مشکلات بسیاری را برای آنان ایجاد ساخته است و مسئول مشخصی نیز در شبکه بانکی کشور تا کنون دراین‌باره پاسخگو نبوده است.

 

سخنان امروز رئیس کل بانک مرکزی بار دیگر این دغدغه را برای مهاجران به وجود خواهد آورد که آنچه از سوی وی به عنوان دریافت «کد یکتا» عنوان شده است، گرهی دیگر بر کلاف مشکلات آن‌ها در دریافت خدمات بانکی بیافزاید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات