تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 - 20:58
کد خبر : 2534

تبلیغات دروغین دولت خاتمی/ زم و انتقاد سینماگران از اضافه شدن یک نفر به صف‌ها/ گلایه از سیاسی عمل کردن برخی قضات/ تذکر به وزیر اطلاعات درباره کارهای افراطی این وزارتخانه/ انتقاد واعظ طبسی از سوءاستفاده سیاسی از شنود افراطی انحرافات اخلاقی

تبلیغات دروغین دولت خاتمی/ زم و انتقاد سینماگران از اضافه شدن یک نفر به صف‌ها/ گلایه از سیاسی عمل کردن برخی قضات/ تذکر به وزیر اطلاعات درباره کارهای افراطی این وزارتخانه/ انتقاد واعظ طبسی از سوءاستفاده سیاسی از شنود افراطی انحرافات اخلاقی

  شنبه ۲۶ مهر ۱۳۷۶ /۱۵ جمادى‌الثانى ۱۴۱۸ / ۱۸ اکتبر ۱۹۹۷ عصر گروهى از جوانان جنوب شرق تهران آمدند. براى قانع ‏کردن من، جهت پذیرفتن شرکت در مراسم تجلیل از خدمات سازندگى توضیحات دادند. قبلاً پذیرفته بودم، ولى اخیراً رد کردم، اما آنها در روزنامه‌ها اعلان کرده‌اند؛ پذیرفتم. آقاى محمدعلی زم رییس حوزه هنرى

 

شنبه ۲۶ مهر ۱۳۷۶ /۱۵ جمادى‌الثانى ۱۴۱۸ / ۱۸ اکتبر ۱۹۹۷

عصر گروهى از جوانان جنوب شرق تهران آمدند. براى قانع ‏کردن من، جهت پذیرفتن شرکت در مراسم تجلیل از خدمات سازندگى توضیحات دادند. قبلاً پذیرفته بودم، ولى اخیراً رد کردم، اما آنها در روزنامه‌ها اعلان کرده‌اند؛ پذیرفتم.

آقاى محمدعلی زم رییس حوزه هنرى سازمان تبلیغات اسلامی آمد. نمونه‏ کارهاى انتشاراتى حوزه را آورد و از من خواست بیشتر به این‏گونه کارهاى فرهنگى توجه ‏کنم. از ضعف مدیریت دولت اظهارنگرانى‏ کرد. گفت امروز جمعى از سینماگران در جلسه خود گفته‌اند که ما از رییس ‏جمهور جدید انتظار داشتیم در جهت اصلاح امور اقتصادى و سامان دادن به توزیع اقدام کند، ولى اکنون یک نفر به صف‌ها اضافه‌ها شده. اشاره به حضور آقاى خاتمى در صف غذا یا صف فروشگاه که در گزارش‌ها به عنوان افتخار آمده بود. آقای زم از مدیریت سازمان تبلیغات اسلامى شکایت داشت.

آقاى حسین کریمى معاون قضایى آقاى محمد یزدی رییس قوه ‏قضاییه آمد. از ضعف‌هاى قوه قضاییه گفت منجمله از تراکم قوانین و بخشنامه‌ها و رویه‌ها و نیز از زیادى مسئولیت رؤسا و مدیران قضایى و از سیاسى ‏عمل‏ کردن بعضى از قضات و نمونه مسایل شهردارى تهران و از من کمک خواست که در مجمع تشخیص مصلحت نظام فکرى کنیم. چند جلد کتاب آورد که براى جمع‌آورى مقررات معتبر، تهیه‏ کرده است.

آقاى مطهر کاظمى، نماینده خلخال آمد. از کارهاى سازندگى قدردانى‏ کرد و از ضعف تدبیر سازندگى و اقتصادى دولت جدید و از ظاهرسازى اظهارنگرانى نمود. گفت همراه آقاى خاتمى رییس ‏جمهور در سفر اردبیل بوده. از تبریز به اردبیل آقاى خاتمى با ماشین سوارى آمده ولى بعضاً همراهیان اعلان می‌کردند که با اتوبوس آمده و نیز اعلان کردند مدارس و ادارات براى مراسم استقبال تعطیل نشود ولى براى تأمین جمعیت در ورزشگاه، مدارس و ادارات را تعطیل کردند. مردم اردبیل از اینکه دولت جدید طرح راه ‏آهن را که من در سفر اردبیل قبول کرده‌ام و کُد اعتبار داده‌ام، پس‏ گرفته است، ناراحتند؛ گفتم خوش‏بین و امیدوار باشد.

آقاى آقازاده رییس سازمان انرژی اتمی آمد. برنامه‌هایش را براى امور ویژه توضیح داد و از سردرگمى دولت و برنامه‌هاى اقتصادى و فرهنگى و سیاسى اظهار نگرانى‏ کرد.

شب، آقایان عباس واعظ طبسى، محمد امامى کاشانى و قربانعلی دُرى ‌نجف‌آبادى آمدند. از طرف جلسه بزرگتری از دوستان‏شان نمایندگى داشتند که با من مذاکره کنند. گفتند نبودن من در کنار جامعه روحانیت مبارز در انتخابات، باعث شکست‏شان شد و از آینده امور اقتصادى و فرهنگى و سیاسى و تضعیف بیشتر روحانیت و رهبرى اظهارنگرانى‏ کردند و از من خواستند که با آنها براى آینده همکارى‏ کنم.
توضیح دادم که نپذیرفتن نظر اتحاد در انتخابات مجلس پنجم مبدأ این شکست است؛ زیرا حاضر نشدند کارگزاران را جلب کنند و بلکه ترجیح دادند آنها را رقیب‏ کنند. نتیجه این شد که کارگزاران با نیروهاى چپ ائتلاف‏ کردند و اکثریت شدند. اکنون هم راه این است که براى جذب آرای وسط و خوددارى از تبلیغات افراطى ‏کار شود. رأى‏‌بران نگران انتخابات شوراها و خُبرگان و مجلس آینده هستند.
به آقاى دُرى در مورد جلوگیرى از کارهاى افراطى وزارت اطلاعات تذکر دادم. آقاى طبسى از سوءاستفاده از شنود و پیگیرى افراطى انحرافات شخصى و اخلاقى از موضع اتهامات سیاسى افراد، اظهار نگرانى‏ کردند.

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات