تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 - 20:50
کد خبر : 2709

پیش‌بینی بلومبرگ : رئیس‌جمهور بعدی ایران سپاهی است

پیش‌بینی بلومبرگ : رئیس‌جمهور بعدی ایران سپاهی است

تارنمای بلومبرگ در تحلیلی که امروز سه‌شنبه ۲۲مهرماه منتشر کرد نام پنج‌نفر را به‌عنوان رئیس‌جمهوری احتمالی ایران بعد از روحانی اعلام کرد. محمدباقر قالیباف، محمود احمدی‌نژاد، حسین دهقان وزیر دفاع دولت نهم، سعید محمد رئیس قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه و عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق صداوسیما. بلومبرگ نوشت نهادهای قدرت، نخبگان سیاسی-نظامی و بسیاری از اصولگرایان از

تارنمای بلومبرگ در تحلیلی که امروز سه‌شنبه ۲۲مهرماه منتشر کرد نام پنج‌نفر را به‌عنوان رئیس‌جمهوری احتمالی ایران بعد از روحانی اعلام کرد.

محمدباقر قالیباف، محمود احمدی‌نژاد، حسین دهقان وزیر دفاع دولت نهم، سعید محمد رئیس قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه و عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق صداوسیما.

بلومبرگ نوشت نهادهای قدرت، نخبگان سیاسی-نظامی و بسیاری از اصولگرایان از مسامحه دولت حسن روحانی با غربی‌ها بعد از خروج آمریکا از برجام ناراضی‌اند.

این وضعیت بخصوص اگر ترامپ رای بیاورد، احتمال آمدن چهره‌ای نظامی را بشدت تقویت‌خواهد کرد.

البته ممکن است در آمریکا جو بایدن رئیس‌جمهور شود که این اتفاق موقعیت تکنوکرات‌های طرفدار دیپلماسی و میانه‌روها را تقویت می‌کند و از احتمال آمدن رئیس‌جمهوری می‌کاهد.

به گزارش ایران مامن، نگاهی به مواضع اخیر اصولگرایان طی روزهای اخیر نشان‌دهنده استقبال این جریان از نشستن چهره‌ای نظامی در راس قوه مجریه است.

محمدکاظم انبارلویی سردبیر سابق رسالت چند روز پیش به ایرنا گفته کسی که سابقه جبهه‌ ندارد شایستگی مسئولیت ندارد.

حمیدرضا ترقی عضو شاخص موئتلفه هم در مصاحبه با ایسنا اظهار داشته بحران‌هایی نظیر کرونا نشان داد اگر ارتش و سپاه نبودند دولت روحانی نمی‌توانست این بحران‌ها را مدیریت کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات