تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 مهر 1399 - 20:53
کد خبر : 2755

تماس تهدید و تحبیب آمیز سازمان سیا با نمایندگی‌های جمهوری اسلامی/ اعلان خطر یک مقام وزرات کشور از نبود نیروی انتظامی زیر نظر این وزارتخانه/ قرآن آل سعود

تماس تهدید و تحبیب آمیز سازمان سیا با نمایندگی‌های جمهوری اسلامی/ اعلان خطر یک مقام وزرات کشور از نبود نیروی انتظامی زیر نظر این وزارتخانه/ قرآن آل سعود

سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۷۶ نخست ‏وزیر لبنان، آقاى رفیق‌حریرى، همراه شش وزیرش آمدند. ملاقات گرمى بود. وضع لبنان را و مشکلات سیاسى و امنیتى و اقتصادى‌شان را و انتظار کمک از ایران را و تفاهم نامه‌ها را گفت و از نتایج مذاکراتش اظهار رضایت‏ کرد. من هم از مشکلات لبنان، به خاطر تجاوزات اسراییل اظهار

سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۷۶

نخست ‏وزیر لبنان، آقاى رفیق‌حریرى، همراه شش وزیرش آمدند. ملاقات گرمى بود. وضع لبنان را و مشکلات سیاسى و امنیتى و اقتصادى‌شان را و انتظار کمک از ایران را و تفاهم نامه‌ها را گفت و از نتایج مذاکراتش اظهار رضایت‏ کرد. من هم از مشکلات لبنان، به خاطر تجاوزات اسراییل اظهار تأسف‏ک ردم و براى همکارى در رفع مشکلات، اظهارآمادگى نمودم. تقاضاى مذاکره خصوصى کرد. گفت خواستار خرید نفت از ایران براى مدت ده سال با تخفیف و مهلت است؛ سالیانه حدود یک میلیارد دلار. سلام امیرعبدالله و سلطان سلمان از امرای سعودى را ابلاغ کرد و گفت آمریکایی‏‌ها هم مایل به رفع اختلافات با ایران‌‏اند.

آقاى منصور واعظى، مسئول فرهنگسراهاى شهردارى تهران آمد. گزارشى را از کیفیت شکل‏‌گرفتن سازمان فرهنگی هنری به دستور رهبرى و انتزاع اداره امور فرهنگى از شهردارى‌ تهران را داد و از عدم همکارى شهردار تهران، شکایت نمود.

آقاى سیدکاظم میرولد، رییس دیوان محاسبات آمد. گزارشى از عملکرد و کمبود نیرو و جذب داد و از سوءعملکرد گذشتگان گفت که به بهانه‌هاى واهى براى اکثر مدیران، پرونده تخلف درست کرده‌اند و تبلیغات منفى داشته‌اند. گفت خودش حتى حاضر به مصاحبه هم نشده و بسیارى از پرونده‌‏هاى واهى را اصلاح کرده است. اهمیت تفریغ بودجه را گفت و پیشنهادهایى در جهت تقویت مدیران داشت و از خدمات دوران مسئولیت من، به عنوان گام‌‏هاى شجاعانه تاریخى یاد کرد. آدم خوب و معتدلى است.

اخوى محمد معاون اجرایی رییس‌‏جمهور آمد و گفت مدیران وزارت اطلاعات مى‌گویند دو هفته‌اى است که عوامل سرویس آمریکا [CIA] با نمایندگى‌هاى ما تماس مى‌گیرند؛ با تحبیب و تهدید.

عصر آقاى غلامحسین بلندیان، معاون امنیتى وزیر کشور آمد. گزارشى از مشکلات فراوان ادارى و امنیتى داد که در اثر نبودن ناجا در اختیار وزیرکشور پیش‏‌آمده و اعلان خطرکرد. پیشنهادهایى براى حل مشکل داشت.

آقاى حسن شفتى آمد. از نحوه عزل خویش گله داشت و براى شغل جدید -که چند وزارتخانه او را دعوت‏‌کرده‌اند- مشورت‌‏کرد. قرآنى آورد، از طرف حکام سعودى‏ که براى من هدیه فرستاده بودند.

آقاى سیدمحسن یحیوى نماینده تهران آمد و خواست که براى اجراى فکر اسکان نیروهاى ایثارگر درکنار مرزها، پیگیرى‏ کنم و از خدمات من قدردانى‏ کرد.

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال۱۳۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات