تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 مهر 1399 - 20:26
کد خبر : 2844

بازار روی لبه سقوط دوباره

بازار روی لبه سقوط دوباره

در حالی که امروز قیمت دلار و سکه دوباره بالا رفت، باز هم از ارزش شاخص بازار سرمایه کاسته شد و شاخص تا در مرز کانال یک میلیون و سیصدهزار واحدی قرار گرفت؛ مرزی که نشان می‌دهد مسئولان برای نجات این بازار، باید به راهکارهایی جدی بیاندیشند. شاخص کل بورس تهران امروز با ۷۰۰۵.۶۹ واحد

در حالی که امروز قیمت دلار و سکه دوباره بالا رفت، باز هم از ارزش شاخص بازار سرمایه کاسته شد و شاخص تا در مرز کانال یک میلیون و سیصدهزار واحدی قرار گرفت؛ مرزی که نشان می‌دهد مسئولان برای نجات این بازار، باید به راهکارهایی جدی بیاندیشند.

شاخص کل بورس تهران امروز با ۷۰۰۵.۶۹ واحد کاهش معادل ۰.۴۹ درصد تا ۱,۴۱۲,۳۰۰.۲۲ واحدی کاهش یافت و بار دیگر کف حمایتی شاخص شکسته شد.

اکنون کارشناسان بر این باورند که اگر اقدامی اساسی برای حمایت از بازار سرمایه نشود، این امکان وجود دارد که شاخص باز هم ریزش کند و کف‌های حمایتی بعدی نیز بشکنند.

شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۱۰۷۵.۴۴ واحد کاهش به۳۹۳,۸۷۲.۱۰ واحدی رسید و نشان داد که شرکت‌های کوچک و بزرگ هر دو درگیر ریزش‌های سنگین در بازار هستند. ریزش‌هایی که همچنان ادامه دارد.

امروز بیشترین تاثیر در کاهش شاخص بورس تهران را نمادهای «فولاد»، «تایپکو» و «حکشتی» داشتند و در مقابل نمادهای «فملی»، «خودرو»، و «وبملت» هم بیشترین تاثیر را بر افزایش شاخص داشتند.

به نظر می‌رسد برخی از نمادهای بزرگ بازار، توانسته‌اند کف حمایتی خود را مشخص کنند و به محض رسیدن قیمت به کف مورد نظر، بلافاصله حمایت از سهم‌های مذکور صورت می‌پذیرد.

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس امروز، روز بهتری داشت و تنها با ۳۸.۰۱ واحد کاهش به ۱۶,۹۷۰.۰۷ واحدی رسید.

نمادهای «بپاس»، «صبا» و «میدکو» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «وسپهر» هم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

امروز قیمت دلار و سکه طلا، بار دیگر افزایش یافت و به نظر می‌رسد از هیجان بازارهای موازی کاسته شده است.

همچنین در حالی که در ساعات اولیه صبح برای اغلب نمادهای بازار، صف خرید تشکیل شده بود، اما این صف‌ها به سرعت ریختند و بازار نشان داد که همچنان ناپایدار است و برخلاف تصور کارشناسان، به نظر می‌رسد ثبات به بازار بازنگشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات