تاریخ انتشار : شنبه 12 تیر 1400 - 23:50
کد خبر : 8930

بازار سرمایه و استراحت شاخص پس از رشد متوالی

بازار سرمایه و استراحت شاخص پس از رشد متوالی

بازار سرمایه پس از چند روز رشد، دوازدهم تیرماه قرمزپوش شد و شاخص کل با ریزش حدود ۱۰ هزار واحدی به یک میلیون و ۲۴۶ هزار واحد تنزل یافت.   در تحلیل وضعیت امروز مصطفی صفاری، تحلیلگر بازار سرمایه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار داشت: سرخ‌پوشی تعداد زیادی از سهام بازار معاملات امروز به چشم انداز

بازار سرمایه پس از چند روز رشد، دوازدهم تیرماه قرمزپوش شد و شاخص کل با ریزش حدود ۱۰ هزار واحدی به یک میلیون و ۲۴۶ هزار واحد تنزل یافت.

 

در تحلیل وضعیت امروز مصطفی صفاری، تحلیلگر بازار سرمایه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار داشت: سرخ‌پوشی تعداد زیادی از سهام بازار معاملات امروز به چشم انداز توافق هسته ای ایران و ایالات متحده آمریکا باز می گردد.

 

همایون دارابی تحلیلگر دیگر هم اظهار داشته این سرخ‌پوشی را می‌توان به حساب استراحت شاخص پس از چند روز رشد متوالی گذاشت.

 

با وجود کاهش ۸۶صدم درصدی شاخص کل، فردین آقابزرگی کارشناس اقتصادی معتقد است: بازار سرمایه با قاطعیت بیشتری در حال حاضر با روند صعودی حرکت می‌کند و از مدار اصلاح و تعدیل فاصله گرفته است.

 

وی همچنین پیش‌بینی کرده با توجه به پیش‌بینی تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی سال ۱۴۰۰، بازدهی ۴۰درصدی با فرض اتفاق نیافتن رخداد خاصی در فضای اقتصادی و سیاسی در دسترس بورسی‌ها خواهد بود.

 

ایمان رئیسی دیگر کارشناس بازار سرمایه هم می‌گوید: ریسک‌های اساسی مربوط به انتخاب رئیس‌جمهوری و امکان ریزش دلار تا ۱۵ هزار تومان برطرف شده و ریزش یا صعود گسترده‌ای را شاهد نخواهیم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات