تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 - 16:18
کد خبر : 2925

سرنوشت ایران در دست گاوچران‌ها؟

سرنوشت ایران در دست گاوچران‌ها؟

یک هفته به برگزاری انتخابات آمریکا باقی مانده و چهارشنبه هفته بعد مشخص می‌شود ایران باید با «دونالد ترامپ» دوباره سرشاخ شود یا با «جو بایدن» طرف شود که گفته به برجام برمی‌گردد.   تکلیف آرای الکترال اغلب ایالت‌ها روشن است و در این میان، ۶ ایالت می‌توانند نقشی سرنوشت‌ساز در انتخابات داشته باشند؛ فلوریدا،

یک هفته به برگزاری انتخابات آمریکا باقی مانده و چهارشنبه هفته بعد مشخص می‌شود ایران باید با «دونالد ترامپ» دوباره سرشاخ شود یا با «جو بایدن» طرف شود که گفته به برجام برمی‌گردد.

 

تکلیف آرای الکترال اغلب ایالت‌ها روشن است و در این میان، ۶ ایالت می‌توانند نقشی سرنوشت‌ساز در انتخابات داشته باشند؛ فلوریدا، آیووا، اوهایو، ویسکانسین، میشگان و پنسیلوانیا یعنی دقیقا ۶ ایالتی که در سال ۲۰۱۲ به «باراک اوباما» رای دادند ولی چهار سال بعد به سمت ترامپ چرخیدند و باعث پیروزی او شدند.

بعضی تحلیلگران می‌گویند ترامپ هرکدام از این ایالت‌ها را از دست بدهد کارش تمام خواهد شد. نتایج نظرسنجی‌های منتهی به ۲۲ اکتبر می‌گوید بایدن در سه ایالت آخر حداقل ۵درصد جلوتر از ترامپ بوده است.

جدا از این ۶ ایالت و دو ایالت دیگر یعنی کارولینای شمالی و آریزونا که ممکن است نتایج انتخابات را عوض کنند، خبرهایی از اوضاع نامساعد ترامپ در تگزاس به گوش می‌رسد.

ایالت جنوبی تگزاس که به کابوی و گاوچران‌هایش معروف است با ۳۸ رای الکترال، ۴۴ سال است که به نامزد دموکرات‌ها رای نداده است.

در انتخابات میان‌دوره‌ای که ۲ سال پیش برگزار شد، جمهوریخواهان برای راهیابی به کنگره با مشکلاتی جدی مواجه شدند و اکنون بر اساس نظرسنجی «دالاس مورنینگ نیوز» و «دانشگاه تگزاس» خبر می‌رسد ترامپ سه درصد از رقیبش عقب افتاده است.

به گزارش ایران مامن، با توجه به این وضعیت و اینکه حدود ۶۰ میلیون آمریکایی تا الان آرای خود را به صندوق‌ها فرستاده‌اند اگر همین الان انتخابات برگزار شود ترامپ شانس بالایی برای ریاست‌جمهوری نخواهد داشت و باید دید که آیا او خواهد توانست از نفرین دیوار آهنی مرز مکزیک و نارضایتی لاتین‌تبارهای تگزاسی بگریزد یا خیر؟

 

گزارش از محمد موسی کاظمی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات