تاریخ انتشار : دوشنبه 12 آبان 1399 - 23:02
کد خبر : 3016

بورس؛ حقوقی‌ها در سایه، حقیقی‌ها در چاله

بورس؛ حقوقی‌ها در سایه، حقیقی‌ها در چاله

شاخص بازار سرمایه امروز نیز کاهش پیدا کرد و با سقوط بیشتر در کانال یک میلیون و دویست هزار واحدی، همچنان در مسیری پیش می‌رود که به نگرانی‌های بیشتر سهامداران می‌انجامد. در شرایط فعلی، ترس حاکم مطلق بازار سرمایه شده است. شاخص کل بورس تهران امروز با ۱۵۳۲۳.۷۹ واحد کاهش معادل ۱.۲۰ درصد تا ۱,۲۶۴,۵۳۸.۵۱

شاخص بازار سرمایه امروز نیز کاهش پیدا کرد و با سقوط بیشتر در کانال یک میلیون و دویست هزار واحدی، همچنان در مسیری پیش می‌رود که به نگرانی‌های بیشتر سهامداران می‌انجامد.

در شرایط فعلی، ترس حاکم مطلق بازار سرمایه شده است.

شاخص کل بورس تهران امروز با ۱۵۳۲۳.۷۹ واحد کاهش معادل ۱.۲۰ درصد تا ۱,۲۶۴,۵۳۸.۵۱ واحدی کاهش پیدا کرد و بیش از گذشته افت داشت.

با وجود ارزندگی قیمت‌ها، به نظر می‌رسد ریزش بازار سرمایه به مرحله توقف ناپذیری رسیده است.

شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۲۲۲۷.۱۴ واحد کاهش به ۳۷۲,۷۱۲.۰۶ واحدی رسید.

امروز بیشترین تاثیر در کاهش شاخص بورس تهران را نمادهای «فارس»، «شپبنا» و «شتران» داشتند و در مقابل نمادهای «خودرو»، «نوری»، و «جم پیلن» هم بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص داشتند.

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس مسیر کاهشی خود را ادامه داد و با ۱۲۳.۷۱ واحد کاهش به ۱۵,۸۶۰.۹۴ واحدی رسید.

نمادهای «صبا»، «شگویا» و «وسپهر» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «غصینو»، «بپاس» و «ارفع» هم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

امروز سهامداران حقوقی بازهم سهام‌ها را در کف قیمتی خریدند. سهامداران حقوقی در نمادهایی همچون «شبندر» (۶۳ درصد)، «فملی» (۴۹ درصد)، «وبملت» (۵۷ درصد)، «وشهر» (۹۹ درصد)، «وپاسار» (۸۰ درصد)، «فارس» (۶۸ درصد) و «شاروم» (۸۴ درصد) خرید را ثبت کردند.

این اوضاع نشان می‌دهد حقوقی‌های بازار، نگاهی متفاوت با سهامداران حقیقی دارند و به بازگشت شاخص در هفته‌های آینده امیدوارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات