تاریخ انتشار : یکشنبه 17 مرداد 1400 - 13:12
کد خبر : 9710

دیواری که هنوز در آمریکا باعث دعواست

دیواری که هنوز در آمریکا باعث دعواست

حصارکشی بین مکزیک و آمریکا یکی از پروژه‌هایی بود که اختلافات شدیدی را میان دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ رقم زد.   دیوارکشی در مرزهای حدود ۳هزار کیلومتری دو کشور البته پروژه ای است که از سال ۲۰۰۹ آغاز شده و حدود ۹۰۰ کیلومتر آن تکمیل شده بود اما ترامپ تاکید

حصارکشی بین مکزیک و آمریکا یکی از پروژه‌هایی بود که اختلافات شدیدی را میان دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ رقم زد.

 

دیوارکشی در مرزهای حدود ۳هزار کیلومتری دو کشور البته پروژه ای است که از سال ۲۰۰۹ آغاز شده و حدود ۹۰۰ کیلومتر آن تکمیل شده بود اما ترامپ تاکید داشت که باید در سراسر مرزها حصارهایی بلندتر و مستحکمتر ایجاد شود. ترامپ اصرار داشت که باید بخشی از هزینه ساخت حصار را مکزیکی ها پرداخت کنند.

 

برآوردهای ابتدای کار نشان می‌داد هزینه ساخت دیوار سراسری و تکمیل و مرتفع‌سازی آن حتی به ۴۰میلیارد دلار می رسد. ترامپ برای فاز اول این پزوژه تقاضای بودجه ۱۸ میلیارد دلاری طی یک دهه را داشت که با مخالفت کنگره روبرو شد.

 

مخالفت بسیاری از دموکرات ها در سال ۲۰۱۹ باعث شد تا ترامپ در تقابلی شدید با کنگره در نهایت از اختیارات ویژه ریاست جمهوری برای تامین بودجه استفاده کند. براساس برخی برآوردها در دوره چهار ساله ترامپ تا ۱۵ میلیارد دلار برای این حصارکشی هزینه شد.

با وجود برخی تحلیل‌ها مبنی بر تداوم ساخت حصار در دوره ریاست جمهوری بایدن، پنتاگون اواسط ژوئن ۲۰۲۱ اعلام کرد هزینه ۲.۲ میلیارد دلاری ساخت دیوار متوقف و مصروف ساخت بیش از ۶۰ مقر نظامی در ۱۱ ایالت مختلف خواهد شد.

 

با این حال مراقبت‌های مرزی پیرامون مرزهای دو کشور در دوره بایدن ادامه داشته است.

 

تقریبا همزمان با بحث‌ها میان جمهوریخواهان و دموکرات ها درباره سرنوشت دیوار مرزی با مکزیک مأموران گشت مرزی آمریکا اعلام کردند دو مرد یمنی را هنگام عبور غیرقانونی در نزدیکی گذرگاه مرزی کالیفرنیا با مکزیک بازداشت کرده اند. ادعا می شود این دو نفر در لیست تحت تعقیب اف.بی.آی قرار دارند. سازمان گمرک و حفاظت مرزی (CBP) اتباع یمن را ۳۳ و ۲۶ ساله معرفی کرده است.

 

یک مقام امنیتی آمریکا ادامه تحقیقات پیرامون این وقایع خبر داد و اعلام کرده با اینکه بازداشت تروریست های تحت تعقیب و شناخته شده در مرزهای رسمی امری معمول است، اما دستگیری‌های اخیر از تلاش‌های حیاتی این سازمان در مقابله با تهدیدات امنیتی حکایت دارد.

 

این خبر به بهانه ای برای انتقاد جمهوری‌خواهان از سیاست های بایدن بدل شده است. جمهوری‌خواهان از جو بایدن،‌ رئیس‌جمهور آمریکا بابت کاهش محدودیت‌های مرزی دوره ترامپ انتقاد می‌کنند.

 

حالا با اعلام بازگشت ترامپ برای رقابت‌های ۲۰۲۴ احتمال می‌رود سرنوشت دیوار مرزی باز هم به موضوعی داغ در آمریکا تبدیل شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات