تاریخ انتشار : جمعه 16 آبان 1399 - 19:08
کد خبر : 3108

شنبه عجیب دلاری

شنبه عجیب دلاری

اقدام بانک مرکزی در تزریق روزانه ۵۰میلیون دلار به بازار ارز و افزایش سقف خرید صرافی و بانک‌ها در بازار متشکل ارزی به ۵۰۰ هزار دلار که از ۲۱مهرماه شروع شد، از بالا رفتن نرخ ارز در کانال ۳۰هزار تومانی جلوگیری کرد.   اعلام نتایج اولیه انتخابات آمریکا از اولین ساعات روز چهارشنبه ۱۴ آبان،

اقدام بانک مرکزی در تزریق روزانه ۵۰میلیون دلار به بازار ارز و افزایش سقف خرید صرافی و بانک‌ها در بازار متشکل ارزی به ۵۰۰ هزار دلار که از ۲۱مهرماه شروع شد، از بالا رفتن نرخ ارز در کانال ۳۰هزار تومانی جلوگیری کرد.

 

اعلام نتایج اولیه انتخابات آمریکا از اولین ساعات روز چهارشنبه ۱۴ آبان، نوسانات ارزی را به سمت صعودی شدن برد و حتی زمزمه‌های دلار ۴۰هزار تومانی به گوش می‌رسید.

 

به گزارش ایران مامن، ظهر روز چهارشنبه ورق برگشت و بالا رفتن احتمال پیروزی «جو بایدن» بر «دونالد ترامپ»، محاسبات کسانی را که روی افزایش نرخ ارز حساب باز کرده‌بودند، بر هم زد.

 

بر اساس آخرین نرخی که صرافی ملی اعلام کرد، بازار ارز با دلار ۲۶هزار و ۳۵۰ تومانی بسته شد.

 

تعطیلی یا وضعیت نیمه‌تعطیل شرکت‌ها در روز پنجشنبه باعث شد فقط بعضی مردم عادی بتوانند وارد صف فروش دلار شوند که البته با خودداری صرافی‌ها از خرید روبرو شدند.

 

صرافی‌ها می‌گویند با باز شدن بازار، به سرعت شرکت‌ها هم به صف فروشندگان ارز اضافه می‌شوند تا از صبح شنبه ۱۷ آبان رقابت برای فروش دلار فشرده‌تر شود؛ رقابتی که به احتمال زیاد قیمت دلار را تا زیر ۲۰ هزار تومان پایین می‌کشد.

 

بعضی از تحلیلگران می‌گویند در بازار ارز شاهد وضعیت بی‌سابقه‌ای شبیه روز بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ خواهیم بود.

 

تا ساعت ۱۱ روز شنبه در بازار قیمت دلار به ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

 

بر اساس اعلام رسانه‌ها، در ساعت ۱۴ روز شنبه نرخ دلار فردایی به کانال ۲۱ هزار تومان سقوط کرد. کمتر کسی حاضر به خرید است و بازار منتظر اعلام رسمی پیروزی بایدن و کاهش قیمت دلار به زیر ۲۰ هزار تومان است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات