تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 آبان 1399 - 16:28
کد خبر : 3242

واکسن کرونا؛ شاید نوروز ۱۴۰۱

واکسن کرونا؛ شاید نوروز ۱۴۰۱

همه شواهد می‌گوید ماسک‌ها را باید محکم‌تر بست. اگر زمانی پای واکسن آمریکایی کرونا به ایران باز شود هم باید مثل ملکه الیزابت در صف بایستی.   بعد از آنکه شرکت آمریکایی فایزر اعلام کرد واکسن کرونا را با ۹۰درصدی بازدهی تولید کرده، صف فروشی طولانی پشت درهای این شرکت شکل گرفت.   انگلیسی‌ها که

همه شواهد می‌گوید ماسک‌ها را باید محکم‌تر بست. اگر زمانی پای واکسن آمریکایی کرونا به ایران باز شود هم باید مثل ملکه الیزابت در صف بایستی.

 

بعد از آنکه شرکت آمریکایی فایزر اعلام کرد واکسن کرونا را با ۹۰درصدی بازدهی تولید کرده، صف فروشی طولانی پشت درهای این شرکت شکل گرفت.

 

انگلیسی‌ها که با حدود ۵۰هزار قربانی یکی از بیشترین آمار مرگ‌ومیر کرونایی را به خود اختصاص داده‌اند تاکنون ۴۰میلیون واکسن کرونا سفارش داده و اقدام به اولویت‌بندی شهروندانشان کرده‌اند. در این میان، ملکه ۹۴ساله‌ بریتانیا در اولویت دوم و جانسون نخست‌وزیر که چندماه پیش تا سرحد مرگ رفت در اولویت نهم قرارگرفته‌اند.

 

به گزارش ایران مامن، فایزر اعلام کرده در سال پیش رو فقط مى تواند ١.٣ میلیارد دوز واکسن را تولید کند و از این میزان سهمی به کشورهای دارای درآمد پایین نمی‌رسد. آمریکا، کشورهای اروپایی و ژاپن هم تاکنون ۱.۱ میلیارد دوز یعنی ۸۰د رصد واکسن فایزر را پیش‌خرید کرده‌اند.

کرونا

 

در خودِ آمریکا، بنابر اعلام «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه ملی آلرژی، واکسن کرونا تا آوریل یعنی بعد از عید۱۴۰۰ در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

 

و اما در ایران تا خردادماه سال آینده از واکسن هفت دلاری ایرانی برای کرونا هم خبری نخواهد شد؛ همچنان که به رغم نیاز مفرط ایرانی‌ها در بازار خبری از واکسن آنفلوآنزا نیست.

کرونا

در حالی که بسیاری از پزشکان پیش از سرد شدن هوا روی استفاده از واکسن آنفلوآنزا تاکید داشتند، «ایرج حریرچی» معاون وزیر بهداشت نوزدهم آبان‌ماه گفت که هیچ واکسنی در داروخانه‌ها توزیع نکرده‌ایم چون ۵میلیون واکسن آنفلوآنزا در یکی از فرودگاه‌ها بلوکه شده است.

 

با این حساب یا هر حساب دیگری احتمال رسیدن واکسن آمریکایی کرونا به ایران حداقل یک سال طول می‌کشد و نتیجه اینکه ماسک‌ها را با توجه به آپدیت‌های تازه کرونا، اوضاع آلودگی، اوج‌گرفتن مرگ و میر و شیوع آن میان جوانان باید محکم‌تر بست.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات