تاریخ انتشار : جمعه 23 آبان 1399 - 23:47
کد خبر : 3261

از توتال ۵میلیارد دلاری تا مستراح ۱۰میلیون تومانی

از توتال ۵میلیارد دلاری تا مستراح ۱۰میلیون تومانی

افتتاح رسمی یک سرویس بهداشتی در هنرستان الغدیر ابرغان با حضور مسئولان شهرستان سراب منجمله «یوسف داودی» نماینده این شهر، روز جمعه ۲۳آبان خبرساز شد.   خبر این افتتاح را خبرگزاری مهر کار کرد که بنا به دلایل نامعلوم از سایت این خبرگزاری برداشته شد.     در نگاه اول به ماجرا این پرسش به

افتتاح رسمی یک سرویس بهداشتی در هنرستان الغدیر ابرغان با حضور مسئولان شهرستان سراب منجمله «یوسف داودی» نماینده این شهر، روز جمعه ۲۳آبان خبرساز شد.

 

خبر این افتتاح را خبرگزاری مهر کار کرد که بنا به دلایل نامعلوم از سایت این خبرگزاری برداشته شد.

 

سراب

 

در نگاه اول به ماجرا این پرسش به ذهن می‌رسد که چرا نماینده یک ملت که زمانی رئیس‌جمهور به زیر می‌کشید و با نطق‌هایش مملکت را به هم می‌ریخت باید در چنین مراسمی شرکت‌کند؟

 

البته نگاهی به وزن و وضعیت برخی نمایندگان که به مجلس یازدهم راه‌یافته‌اند تا حد زیادی به این پرسش پاسخ می‌دهد؛ افرادی که نهایت جسارتشان توئیت‌کردن علیه رئیس‌جمهور و شعر بافتن و رجزخوانی‌های توخالی از تریبون مجلس و رسانه‌های مختلف است.

 

هرچه هست، نمایندگانی که برخی از آن‌ها با روابط کیف‌کشی، زدوبند برای جاشدن در لیست‌های انتخاباتی و اثبات ارادت به سیاسیونِ قَدَرقدرت به مجلس راه‌یافته‌اند، قرار نیست انتظار ما را از یک وکیل برآورده سازند.

 

البته قسمت دردآورتر ماجرا این است که از قرارداد ۵میلیارد دلاری توتال که قرار بود پارس جنوبی ما را توسعه دهد، رسیده‌ایم به افتتاح مستراح ۱۰ میلیون تومانی که پول آن را هم یک خیر مدرسه‌ساز داده است.

 

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس می‌گوید از سال ۷۶ تا ۹۸ نسبت اعتبارات عمرانی به اعتبارات هزینه‌ای، از ۴۵ به حدود ۱۴ درصد رسیده‌است.

 

با این وضعیتِ روابط خارجی که ثمره آن تحریم و توقف کامل سرمایه‌گذاری خارجی است و مملکتداری که بودجه را به‌جای زیرسازی در حلق نهادهای بودجه‌خوار سرازیر می‌کند، تا عادی‌شدن کلنگ‌زنی و قیچی‌ روبان افتتاح مستراح سایر مدارس راه زیادی باقی نمی‌ماند.

 

محمد موسی‌کاظمی مدیرمسئول ایران مامن

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات