تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1399 - 14:08
کد خبر : 3272

آلودگی هوای امسال؛ چیزی شبیه نسل‌کشی

آلودگی هوای امسال؛ چیزی شبیه نسل‌کشی

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس می‌گوید: بررسی‌ها نشان می‌دهد ذرات موسوم به «پی.ام ۲.۵» که صدبرابر کوچکتر از قطر موی انسان است و می‌تواند به کوچکترین مجاری ریه‌ها نفوذ کنند، به سرعت انتشار ویروس کرونا کمک می‌کند.   «سمیه رفیعی» با تاکید بر اینکه باید آلودگی هوای امسال را جدی‌تر گرفت اظهار داشت: همدستی آلودگی

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس می‌گوید: بررسی‌ها نشان می‌دهد ذرات موسوم به «پی.ام ۲.۵» که صدبرابر کوچکتر از قطر موی انسان است و می‌تواند به کوچکترین مجاری ریه‌ها نفوذ کنند، به سرعت انتشار ویروس کرونا کمک می‌کند.

 

«سمیه رفیعی» با تاکید بر اینکه باید آلودگی هوای امسال را جدی‌تر گرفت اظهار داشت: همدستی آلودگی هوا و کروناویروس خسارت جبران ناپذیری به کشور وارد می‌کند. شاید اقدامی شبیه نسل‌کشی اتفاق بیافتد.

 

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در گفت‌وگو با ایسنا بیان داشت: به جرأت می‌توان گفت که تهران، اصفهان و اراک اوضاع وخیمی دارند و شهرهایی مثل تبریز، مشهد و اهواز هم حال خوبی ندارند. صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، وظیفه سنگینی در کم کردن آلودگی هوا دارد. به نظرم، در آگاهی بخشی به مردم کوتاهی می‌کنیم. صدا و سیما به عنوان رسمی ترین رسانه کشور، تا به حال اقدام اساسی برای فرهنگسازی نداشته است. نامه فراکسیون محیط زیست مجلس در مورد آلودگی هوا، می‌تواند به یک مطالبه عمومی برای بهبود وضعیت شود.

 

رفیعی درباره راهکارهای ارائه شده از سوی مجلس برای مقابله با آلودگی هوا هم گفت: استانداردسازی موتور وسایط نقلیه و موتورهای تولیدی کارخانجات در جهت مصرف سوخت پایین، تأمین و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی، اصلاح عوارض سالیانه خودروها با توجه به مصرف سوخت و تولید آلاینده‌ها، الزام خودروسازان داخلی به گارانتی مادام العمر تجهیزات کنترل آلودگی در خودروها، تهیه برنامه اقدام توسعه خودروهای برقی بخصوص تردد موتور برقی در هسته مرکزی شهر و تدوین برنامه اقدام جهت از رده خارج کردن خودروهای فرسوده با اعمال مالیات بیشتر برای وسایل نقلیه با فناوری قدیمی(بالای ۲۰ سال) از راهکارهای میان مدت فراکسیون محیط زیست بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

elshbxhkwl یکشنبه , ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳

Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات