تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آذر 1399 - 1:42
کد خبر : 3723

بورس و پس‌لرزه‌های گل به خودی مجلس

بورس و پس‌لرزه‌های گل به خودی مجلس

اصرار مجلس بر تصویب طرح ضدبرجامی، امروز هم بازار را لرزاند و اصلاح ایرادات وارده شورای نگهبان در بهارستان، باعث شد تا بار دیگر بازار دچار فشار عرضه شود.   از سوی دیگر عرضه سنگین در صندوق ETF پالایش یکم، ضربه دیگری را به شاخص زد و به کاهش در ارزش بازار انجامید.   شاخص

اصرار مجلس بر تصویب طرح ضدبرجامی، امروز هم بازار را لرزاند و اصلاح ایرادات وارده شورای نگهبان در بهارستان، باعث شد تا بار دیگر بازار دچار فشار عرضه شود.

 

از سوی دیگر عرضه سنگین در صندوق ETF پالایش یکم، ضربه دیگری را به شاخص زد و به کاهش در ارزش بازار انجامید.

 

شاخص کل بورس تهران امروز با ۲۶۹۹.۷۶ واحد کاهش معادل ۰.۱۸ درصد تا ۱,۴۷۰,۹۶۷.۵۳ واحدی کاهش یافت.

 

امروز بازار نماد «پالایش یکم» با کاهش ۶.۶ درصدی مواجه شد و همراه با خود، فشار فروش را در نمادهای پالایشی نیز ایجاد کرد.

 

شاخص هم وزن بورس تهران اما با ۳۲۷۲.۱۶ واحد افزایش به ۴۲۳,۱۵۷.۲۵ واحدی رسید و نشان داد که شرکت‌های کوچک‌تر رشد بسیار بهتری نسبت به نمادهای شاخص‌ساز داشتند.

 

امروز نمادهای «تاپیکو»، «اخابر» و «وپارس» بیشترین اثر مثبت و نمادهای «وبملت»، «کگل» و «شپنا» بیشتر اثر منفی را بر شاخص داشتند.

 

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس هم افزایش پیدا کرد و با ۹۶.۴۸ واحد افزایش به ۱۸,۴۶۵.۸۹ واحدی رسید و نشان داد که امروز فرابورس شرایط بسیار بهتری نسبت به بورس داشته است.

 

نمادهای «غصینو»، «ذوب» و «وسپهر» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «شاوان»، «بزاگرس» و «شراز» هم بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

 

امروز اختلال در محاسبه قیمت مرجع شستا و عدم ارسال قیمت صحیح به سامانه‌های معاملاتی، اگرچه به عنوان یک مشکل ساده مطرح شد، اما اثر منفی جدی بر بازار گذاشت و باعث ایجاد التهاب در میان سهامداران شد.

 

در عین حال تداوم تلاش نمایندگان مجلس برای لغو اجرای پروتکل الحاقی، باعث شد تا استرس به بازار بازگردد و برخی نمادها با کاهش قیمت مواجه شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات