تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آذر 1399 - 2:49
کد خبر : 3726

علی لاریجانی و دغدغه ریزش مهمانان خارجی

علی لاریجانی و دغدغه ریزش مهمانان خارجی

شنبه ۱۵ آذر ۱۳۷۶ / ۵ شعبان ۱۴۱۸/ ۶ دسامبر ۱۹۹۷ اول وقت آقاى علی لاریجانى رییس سازمان صدا و سیما آمد. اظهار نگرانى‏ کرد از جریان خوددارى بعضى از سران مهم کشورهاى اسلامى از حضور در تهران، مثل مراکش و اندونزى و قزاقستان و قرقیزستان و ازبکستان و برونئى به اضافه اردن که همگى

شنبه ۱۵ آذر ۱۳۷۶ / ۵ شعبان ۱۴۱۸/ ۶ دسامبر ۱۹۹۷

اول وقت آقاى علی لاریجانى رییس سازمان صدا و سیما آمد. اظهار نگرانى‏ کرد از جریان خوددارى بعضى از سران مهم کشورهاى اسلامى از حضور در تهران، مثل مراکش و اندونزى و قزاقستان و قرقیزستان و ازبکستان و برونئى به اضافه اردن که همگى قبلاً اعلان شده بود که می ‌آیند و احتمال اینکه در دو سه روز آینده، افراد دیگرى هم به آنها ملحق شوند که احتمالاً آمریکا پشت ‏کار است و چاره‌جویى ‏کرد.

در جلسه شوراى مجمع تشخیص مصلحت نظام تعداد دیگرى از عناوین نیازمند به تعیین سیاست‏ کلى در بخش آموزش و تحقیق مشخص شد. من تذکر دادم که نباید وضعى پیش‏ آید که دست مجلس و دولت در تصمیمات بسته شود و در هر موردی، شُبهه مخالفت با مصوبات رهبرى در کار باشد.

ظهر آقایان دکتر حسن روحانى و علی لاریجانى آمدند و همان نگرانى مطرح شده از سوى آقاى لاریجانى را مطرح‏ کردند. پیشنهاد داشتند که من یا آقاى خاتمى با آنها تماس بگیریم و یا لااقل در مورد بقیه فکرى بشود که اضافه نشوند. خطر کمتر شدن میهمانان درجه یک را مى‌دهند. قرار شد بررسى‏ کنند و پس از مشورت راهى ارایه دهند. سرمقاله امروز روزنامه جمهورى اسلامى را آورده بودند که به بعضى از سران کشورهای اسلامى اهانت‏ کرده و ممکن است در جلسه وزراى امور خارجه امروز، مورد اعتراض قرارگیرد و بهانه‌اى براى نیامدن دیگران هم بشود.

آقاى زنگنه وزیر نفت آمد، براى توضیح علت افزایش سقف تولید نفت اوپک که باعث پایین آمدن قیمت نفت شده؛ خلاصه‌اش این است که عربستان سعودى، اعمال نفوذ کرده و با اینکه اکثراً قبول دارند که ضرر مى‌کنند، ولى رأى داده‌اند.

عصر آقاى رحیم‏ صفوی فرمانده‏ کل سپاه آمد. گزارشى از اقدامات براى امنیت و نظم اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامى را داد و از عواقب مسأله آیت ‏الله منتظرى اظهارنگرانى‏ کرد و گفت پیگیرى مسأله به شوراى عالى امنیت ملی سپرده شده و در دستور دبیرخانه است.

آقاى مرتضی الویرى آمد. از وضع مسایل رهبرى و نگرانى مردم و احتمال جدایى بیشتر بین رهبرى و مردم، اظهار نگرانى و چاره‏ جویى کرد.

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات