تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 - 22:33
کد خبر : 3766

خاورمیانه و برجام ۳؟

خاورمیانه و برجام ۳؟

بعد از انعقاد برجام در تیرماه ۹۴ بعنوان یک الگوی موفق گفت‌وگو و حل اختلاف، برخی تکرار این الگو در ایران و منطقه را محتمل دانسته و گفتند برجام ۲ و ۳ هم در راه است.   مخالفت صریح رهبری باعث شد تا برجام ۲ و ۳ عملا راه به جایی نبرد.   به گزارش

بعد از انعقاد برجام در تیرماه ۹۴ بعنوان یک الگوی موفق گفت‌وگو و حل اختلاف، برخی تکرار این الگو در ایران و منطقه را محتمل دانسته و گفتند برجام ۲ و ۳ هم در راه است.

 

مخالفت صریح رهبری باعث شد تا برجام ۲ و ۳ عملا راه به جایی نبرد.

 

به گزارش ایران مامن، با گذشت حدود ۵ سال و در بستر تحولات پس از انتخابات ۲۰۲۰، کشوری چون بحرین از ضرورت بازنگری در برجام سخن گفته و اعلام آمادگی کرده که در مذاکرات برجامی شرکت کند.

 

صرف‌نظر از مخالفت‌هایی که از آن یادشد، نکته قابل تامل، اعتماد به نفس بالای رهبران این کشور است که بدون در نظر داشتن وزن این ریزقدرت حاشیه خلیج فارس برای حضور در برجام اعلام آمادگی کرده‌اند مگر اینکه این اعلام مواضع در تغییر مواضع محسوس رهبران سعودی و متحدان ریاض را بعد از باخت ترامپ، بتوان تلاشی برای تنش‌زدایی درنظر گرفت.

 

در همین ارتباط، وزیر امور خارجه عربستان از آمریکا خواسته تا در هر توافق احتمالی با ایران، با دولت‌های عربی منطقه مشورت کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات