تاریخ انتشار : یکشنبه 3 مرداد 1400 - 15:09
کد خبر : 9407

ورود به مرحله واکسن‌گریزی

ورود به مرحله واکسن‌گریزی

با وجود انتشار گزارش‌هایی از معطلی ۸ تا ۱۰ساعته سالمندان در طرح واکسیناسیون خودرویی، روند تزریق با افزایش واردات و نیز تحویل محصولات داخلی به وزارت بهداشت شتاب بیشتری گرفته است.   در تهران ۱۷ پایگاه ثابت و سیار اورژانس برای اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون در نظر گرفته شده و این اقدامات در راستای هدفگذاری

با وجود انتشار گزارش‌هایی از معطلی ۸ تا ۱۰ساعته سالمندان در طرح واکسیناسیون خودرویی، روند تزریق با افزایش واردات و نیز تحویل محصولات داخلی به وزارت بهداشت شتاب بیشتری گرفته است.

 

در تهران ۱۷ پایگاه ثابت و سیار اورژانس برای اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون در نظر گرفته شده و این اقدامات در راستای هدفگذاری جهت واکسینه کردن روزانه۸۴۰ هزار نفری (یک درصد جمعیت در یک روز) آغاز شده است.

 

بر همین مبنا، سخنگوی ستاد کرونا در تازه‌ترین وعده از واکسینه شدن تمام افراد بالای ۴۰ سال تا پایان مهر خبر داده است.

 

با این حال، انتشار اخباری مبنی بر بروز تبعات دریافت واکسن کرونا یا ابتلای مجدد برخی دریافت‌کنندگان دوز دوم این وعده‌ها را زیر سوال برده است.

 

روزنامه ایران امروز در گزارش خود از گریز ۳۰درصدی سالمندان از واکسیناسیون خبر داد و آن را ناشی از تاثیر تبلیغات منفی علیه واکسیناسیون دانست.

 

نگاهی به اخبار دیگر کشورها از ترکیه و یونان تا فرانسه و آمریکا و استرالیا نشان می‌دهد این شرایط با شدت و ضعف متفاوت در سایر کشورها نیز وجود دارد.

به عنوان مثال در ترکیه ۲۲ میلیون نفر از شهروندان بالای ۱۸ سال برای دریافت واکسن مراجعه نکرده‌اند و تجمعات اعتراضی به واکسن اجباری در کشورهای اروپایی چون فرانسه و یونان تکرار می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات