تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 - 15:34
کد خبر : 3988

افت شاخص؛ انگشت اتهام به سمت دولت و حقوقی‌ها

افت شاخص؛ انگشت اتهام به سمت دولت و حقوقی‌ها

بازار سرمایه امروز همچنان در اصلاحی است که از روز گذشته آغاز شده است. ظرف چند روز گذشته، کاهش شاخص در بازار ادامه داشته و حدود ۱۰۰ هزار واحد از شاخص کم شده است؛ روندی که به نگرانی‌ها و ترس‌هایی جدی در بازار دامن زده است.   در حالی برخی روزنامه‌نگاران، انگشت اتهام را به

بازار سرمایه امروز همچنان در اصلاحی است که از روز گذشته آغاز شده است.

ظرف چند روز گذشته، کاهش شاخص در بازار ادامه داشته و حدود ۱۰۰ هزار واحد از شاخص کم شده است؛ روندی که به نگرانی‌ها و ترس‌هایی جدی در بازار دامن زده است.

 

در حالی برخی روزنامه‌نگاران، انگشت اتهام را به سمت سهامداران حقوقی گرفته‌اند که سهامداران حقوقی با خریدهای گسترده در تلاش بودند تا بر بازار منفی امروز تاثیر گذاشته و از حجم صف‌های فروش بکاهند.

 

سه سهم تاثیرگذار بر شاخص بورس تهران، «سه ف بزرگ» یعنی «فارس»، «فملی» و «فولاد» بوده‌اند و هرکدام بیش از ۳۵۰۰ واحد از ارزش شاخص امروز کاستند.

 

در روز جاری معاملات، خبر «تایید عرضه دارا سوم» در حالی به صورت رسمی منتشر شد که نماد «پالایش یکم» یا «دارا دوم» با کاهش جدی قیمت، به پایین‌تر از ارزش اولیه خرید خود رسید و خریداران این صندوق «ETF» دولتی، متضرر شدند؛ ضرری که با اعتراض گسترده سهامداران در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

 

به گزارش ایران مامن، امروز خبر رسید که عرضه اولیه نماد «اپال» لغو شده است. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند که خبر عرضه اولیه همین نماد در روز چهارشنبه بود که بسیاری از سهامداران خرد را ترغیب به فروش سهم خود کرده بود و باعث ریزش در بازار در شده بود.

 

تداوم انتشار شایعه سیاسی هفته گذشته در روزهای اخیر نیز از دیگر دلایلی است که موجب سرخی بازار شده است.

 

در حالی که بسیاری از کارشناسان معتقدند بود انتشار خبر تایید قطعی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات آمریکا و بررسی مجدد لوایح FATF در مجمع تشخیص انقلاب با دستور مقام معظم رهبری، می‌تواند موجب بالا رفتن شاخص شود، اما به نظر می‌رسد تردیدها بر بازار بیش از گمانه‌زنی‌های قبلی حاکم است و رسانه‌های اصولگرا نیز با حمله به دولت، انگشت اتهام را به سمت دولت نشانه گرفتند و مدعی شدند که سیاست‌های دولت، بار دیگر موجب افت شاخص در بازار شده است.

 

امروز قیمت‌ها در بازارهای موازی نیز افزایش یافت و به نظر نمی‌رسد که اخبار منتشر شده اخیر، تاثیر چندانی بر قیمت دلار گذاشته باشند. تاثیری که بسیاری منتظر احساس آن در بازار طلا و ارز بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات