تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آذر 1399 - 13:48
کد خبر : 4012

آمار ازدواج را بالا می‌برید یا نرخ قلّاشی؟

آمار ازدواج را بالا می‌برید یا نرخ قلّاشی؟

در حالی که نگاه بسیاری به موضوع ازدواج ۷۰۰۰ کودک و لایحه منع ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال دوخته شده، سخنگوی ثبت احوال امروز در تلویزیون از پاک شدن سابقه طلاق بلافاصله بعد از ازدواج مجدد سخن گفت.   به گفته «سیف الله ابوترابی»، طبق ماده ۳۲ قانون ثبت احوال اگر زنی از شوهرش جدا

در حالی که نگاه بسیاری به موضوع ازدواج ۷۰۰۰ کودک و لایحه منع ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال دوخته شده، سخنگوی ثبت احوال امروز در تلویزیون از پاک شدن سابقه طلاق بلافاصله بعد از ازدواج مجدد سخن گفت.

 

به گفته «سیف الله ابوترابی»، طبق ماده ۳۲ قانون ثبت احوال اگر زنی از شوهرش جدا شده و باکره باشد، نام همسر سابقش را پاک می‌کنیم. علاوه بر این، اگر کسی ازدواج مجدد کند سابقه ازدواج قبلی او پاک می‌شود.

 

بعضی می‌گویند دلیلِ این پاک کردن، ترغیب به ازدواج مجدد است. عده‌ای می‌گویند زنان مطلقه در جامعه مثل بمب ساعتی عمل می‌کنند و هرچه زودتر سر و سامان بگیرند بهتر است. گروهی هم بر این باورند که با این کار از آسیب‌های روانی ناشی از ازدواج یا ازدواج‌های قبلی جلوگیری می‌کنیم.

 

در مقابل، این دیدگاه وجود دارد که مگر در سال چقدر به شناسنامه‌هایمان سر می‌زنیم که بخواهیم از دیدن اسم شریک قبلی زندگی دچار شکنجه روحی شویم.

 

علاوه بر این، تکلیف کسی که بیش از یک بار ازدواج کرده و طلاق داده چه می‌شود؟ شریکِ تازه زندگی نهایتا اسم نفر آخر را می‌بیند که آن اسم هم پاک می‌شود و در صورت طلاق، از خودش هم اسمی باقی نمی‌ماند.

 

با این حساب و در جامعه‌ای که نقل دغل‌بازی‌‌ها را کم نشنیده‌ایم، باید پرسید نرخ ازدواج را می‌خواهید بالا ببرید یا قلّاشی؟

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات