تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تیر 1402 - 18:56
کد خبر : 18582

چگونه خود را برابر هکرها ایمن کنیم؟ دستورالعمل آمریکایی مقابل حمله سایبری

چگونه خود را برابر هکرها ایمن کنیم؟ دستورالعمل آمریکایی مقابل حمله سایبری
جدیدترین نسخه هر سیستم عامل دارای ویژگی‌های امنیتی است که در نسخه‌های قبلی یافت نمی‌شود

حوزه فناوری‌های دیجیتال هر چقدر با شتاب پیشرفت کند، سرعت گسترش پدیده خطرناک و مخرب حملات سایبری هم بیشتر می‌شود؛ حملاتی که به ویژه در سال‌های اخیر و پس از شروع جنگ اوکراین هر روزه بر شدت آن نیز افزوده می‌شود و این وضعیت باعث‌شده تا نیاز مبرم به ارائه راهکارهای نوین در حوزه امنیت سایبری ضروری‌تر از همیشه به نظر برسد.

 

به گزارش ایران مامن، بر همین اساس در سال‌های اخیر دستورالعمل‌های مختلفی برای مقابله با نفوذ هکرها در شبکه‌های اینترنتی و سیستم‌های پیشرفته صنعتی و همچنین زیرساخت‌ کشورها از سوی سازمان‌های امنیتی مختلف ارائه‌ شده‌ است.

 

تارنمای «پنتاگون» تازه‌ترین توصیه‌های آژانس امنیت ملی ایالات ‌متحده در چارچوب دستورالعملی جهت مقابله با نفوذ هکرها به شبکه‌های خانگی کارکنان این نهاد را منتشر کرده که بخشی‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانیم؛

 

بر طبق دستورالعمل حفاظت از شبکه‌های کامپیوتری خانگی اقدامات کاهشی سطح ریسک به سه دسته کلی تقسیم می‌شود: ۱) به طور مرتب کلیه تجهیزات و نرم افزارها از جمله دستگاه های مسیریابی را ارتقا‌ داده و به روز کنید۲) با پشتیبان‌گیری از داده‌های خود و قطع‌کردن دستگاه‌ها در مواقعی که به اتصالات نیازی نیست، عادات ایمن را اعمال‌ کنید و ۳)مدیریت را فقط به شبکه داخلی محدود کنید.

 

«ان.‌اس.‌ای» با اشاره به اینکه جدیدترین نسخه هر سیستم عامل دارای ویژگی‌های امنیتی است که در نسخه‌های قبلی یافت نمی‌شود توصیه کرده کاربران همواره  از آخرین سیستم‌عامل موجود و پشتیبانی شده برای رایانه‌، لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های هوشمند خود استفاده کنند و دیگر اینکه با استفاده از یک دستگاه مسیریابی شخصی که به مودم/روتر ارائه‌شده توسط سرویس‌دهنده اینترنت متصل می‌شود برای به حداکثر رساندن کنترل اداری بر روی ویژگی‌های مسیریابی و بی‌سیم شبکه خانگی خود اقدام کنند.

 

 

از دیگر توصیه‌های این دستورالعمل می‌توان به استفاده از مودم‌های جدیدتر با امکان پیکربندی بر مبنای تنظیمات امنیتی WPA3 و یا استفاده از کلمات عبور قوی با حداقل بیست کاراکتر به منظور تضمین امنیت بیشتر آنها و مواردی دیگری از این دست اشاره کرد.

 

از دیگر موارد این توصیه‌نامه تقسیم‌بندی شبکه خانگی بی‌سیم حداقل به سه بخش وای‌فای اصلی، وای‌فای میهمان و شبکه اینترنت اشیاء و همچنین اطمینان از پشتیبانی دستگاه مسیریابی شخصی از قابلیت‌های پایه فایروال به منظور ایمن نگاه ‌داشتن ارتباط بی‌سیم است.

 

ان.‌اس‌.ای همچنین معتقد است که استفاده از نرم‌افزار‌های امنیتی برای ایجاد دفاع لایه‌ای در یک شبکه خانگی از طریق قابلیت‌های ضدویروس، ضدفیشینگ، ضد بدافزار، مرور ایمن و قابلیت‌های فایروال آنها نیز می‌تواند در ایمن‌سازی این شبکه‌ها موثر باشد.

 

ان‌.اس.‌ای همچنین دستورالعمل‌های عمومی دیگری همچون استفاده از رمز عبور قوی و منحصر به ‌فرد برای هر حساب و استفاده از برنامه مدیریت رمز عبور به ‌منظور ایجاد این نوع رمزها، عدم استفاده بیش‌از حد از حساب مدیر به منظور جلوگیری از شناسایی آن توسط هکرها و در صورت امکان استفاده از یک حساب کاربری ناشناس برای فعالیت‌های عادی و روزمره مانند مرور وب، دسترسی به ایمیل و ایجاد یا ویرایش فایل به جای حساب اصلی را نیز در این راهکارها توصیه کرده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات