تاریخ انتشار : جمعه 28 آذر 1399 - 18:36
کد خبر : 4051

اعدام زم، بایکوت امجد و سرنوشت ‌هایی متفاوت

اعدام زم، بایکوت امجد و سرنوشت ‌هایی متفاوت

اعدام «روح الله زم» در ۲۲ آذر، همچنان که انتظار می‌رفت واکنش‌های داخلی و خارجی متعددی به دنبال داشت از جمله تعویق نشست اقتصادی ایران و اروپا که قرار بود از ۲۵ آذر با حضور سفیران فرانسه، آلمان، اتریش و ایتالیا در تهران برگزار شود.   سوای انتقادات رسانه‌ها و مخالفان خارجی جمهوری اسلامی، برخی

اعدام «روح الله زم» در ۲۲ آذر، همچنان که انتظار می‌رفت واکنش‌های داخلی و خارجی متعددی به دنبال داشت از جمله تعویق نشست اقتصادی ایران و اروپا که قرار بود از ۲۵ آذر با حضور سفیران فرانسه، آلمان، اتریش و ایتالیا در تهران برگزار شود.

 

سوای انتقادات رسانه‌ها و مخالفان خارجی جمهوری اسلامی، برخی هم در داخل ترجیح دادند سخن گفتن را بر سکوت برگزینند از جمله رئیس دولت اصلاحات که خواستار تغییراتی در مشی قوه قضاییه شد.

 

و اما شاخص‌ترین و جنجالی‌ترین واکنش‌ را «محمود امجد» به نام خود ثبت کرد که همزمان رهبر انقلاب و آیت‌الله «سیدعلی سیستانی» را بخاطر اعدام زم هدف حمله قرار داد.

 

دفتر آیت‌الله سیستانی اما هرگونه ارتباط و اطلاع در زمینه دستگیری زم مدیر کانال تلگرامی «آمد نیوز» را که ۲۲مهر پارسال در عراق صورت گرفت، رد کرده است.

 

به گزارش ایران مامن، «استاد اخلاق حوزه علمیه» در شرایطی زم بعنوان یک محکوم امنیتی را «شهید» خطاب کرده و به رهبر انقلاب تاخته که ۲ سال پس از انتخابات سال ۸۸ و در اعتراض به نتایج آن به مالزی کوچ کرده و شرایط متفاوتی با اسلافی چون منتظری و آذری قمی دارد؛ چهره‌هایی که اولی بخاطر اعتراض به اعدام‌های سال ۶۷ و دیگری بدلیل انتقادات تند و تیز به رهبری با سرنوشت حصر روبرو شدند.

 

در این شرایط به نظر می‌رسد نوعی اجماع نانوشته بین سیاسیون شکل گرفته که درباره حملات امجد از اظهارنظر خودداری کرده و او را بایکوت کنند زیرا از دید آنان پرداختن به این موضوع به معنای پروبال دادن به وی بوده و تبعات سیاسی نامطلوبی را به بار خواهد آورد. این در حالی است که رسانه‌های خارجی روندی کاملا متفاوت را در پیش گرفته و قصد ندارند به آسانی از این موضوع عبور کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات