تاریخ انتشار : سه شنبه 2 دی 1399 - 22:50
کد خبر : 4155

با حقوق ۱۴۰۰ چه کنیم؟

با حقوق ۱۴۰۰ چه کنیم؟

رسانه‌ها امروز به نقل از محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نوشتند که افزایش حقوق برای سال آتی ۲۵ درصد خواهد بود.   این در حالی است که طیفی از کارشناسان اقتصادی می‌گویند رشد بیش از ۵۰درصدی هزینه‌های دولت در بودجه ۱۴۰۰، احتمال آزادشدن بخشی از منابع ارزی مسدود شده و در مجموع

رسانه‌ها امروز به نقل از محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نوشتند که افزایش حقوق برای سال آتی ۲۵ درصد خواهد بود.

 

این در حالی است که طیفی از کارشناسان اقتصادی می‌گویند رشد بیش از ۵۰درصدی هزینه‌های دولت در بودجه ۱۴۰۰، احتمال آزادشدن بخشی از منابع ارزی مسدود شده و در مجموع انبساطی بودن برنامه مالی چشم‌اندازی از تورم شدید را به تصویر می‌کشد که با افزایش ۲۰، ۳۰ درصدی دستمزد حقوق‌بگیران قابل جبران نیست.

 

به گزارش ایران مامن، امسال نرخ تورم نقطه‌ای در آذرماه به عدد ۴۴,٨ درصد رسید؛ یعنی خانوار‌های کشور به طور میانگین ۴۴.٨ درصد بیشتر از آذر ١٣٩٨ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.

 

مجموعه این اعداد و ارقام و کنار هم چیدن آن جز فروغلتیدن بیشتر طبقات متوسط و ضعیف به سمت فقر و له شدن زیر ارابه سنگین تورم معنایی را نمی‌رساند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات