تاریخ انتشار : سه شنبه 30 دی 1399 - 13:55
کد خبر : 4867

دوقطبی بیهوده با ظریف

دوقطبی بیهوده با ظریف

«محمدجواد ظریف» امروز از مجلس دو کارت زرد گرفت.   در مورد اول، ظریف به «جواد کریمی قدوسی» پاسخ داد که مذاکره‌اش با آمریکایی‌ها نه طی هفته‌های نزدیک به ترور سردار سلیمانی که یک سال و نیم قبل از آن و برای آزاد کردن دکتر مسعود سلیمانی متخصص سلول‌های بنیادی انجام شده است.   در

«محمدجواد ظریف» امروز از مجلس دو کارت زرد گرفت.

 

در مورد اول، ظریف به «جواد کریمی قدوسی» پاسخ داد که مذاکره‌اش با آمریکایی‌ها نه طی هفته‌های نزدیک به ترور سردار سلیمانی که یک سال و نیم قبل از آن و برای آزاد کردن دکتر مسعود سلیمانی متخصص سلول‌های بنیادی انجام شده است.

 

در مورد دوم هم نمایندگان، از پاسخ‌ ظریف به نماینده پاکدشت درباره دیپلماسی اقتصادی قانع نشدند و ظریف دومین کارت زرد را گرفت.

 

بخش مهمی از مجادلات ظریف و منتقدانش به برجام اختصاص یافت. ظریف گفت که در خط رهبری حرکت می‌کند و از نظر رهبر انقلاب نه برجام بوی گند می‌دهد و نه دفن شده است. همچنین وظیفه‌اش مذاکره کردن است هر چند از امثال صدام و آمریکایی‌ها و … خوشش نمی‌آید.

 

امروز هم ناپختگی پایداری‌ها و هم چالاکی ظریف باعث شد تا انتقادات از حالت سوال خارج شده و به شکل جدالی سیاسی درآید.

 

ظریف با وجود رد صریح و مکرر کاندیداتوری، نامزد بالقوه ریاست جمهوری است و اگر مذاکره با آمریکایی‌ها قبل از خرداد۱۴۰۰ به راه افتد شانس پیروزی قابل‌توجهی دارد. اما زدن او هم فایده چندانی نخواهد داشت چون تجربه سال‌های گذشته نشان داده اوضاع دوقطبی شانس اصولگرایان را کاهش می‌دهد.

 

در سوی مقابل، کسانی که به نامزدی وزیر خارجه روحانی دل بسته‌اند برای جلوگیری از تخریب انتخاباتی او می‌نویسند: اصرار به کاندیداتوری ظریف تخریبی است.

 

در هر صورت و با وجود این جدال‌ها، همچنان امکان نامزدی چهره‌هایی مثل محسن هاشمی و علی لاریجانی بیش از ظریف به نظر می‌رسد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات