تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1399 - 21:45
کد خبر : 4938

در دعوای کرونایی قم و تهران چه کسی می‌برد؟

در دعوای کرونایی قم و تهران چه کسی می‌برد؟

یک سال پیش بود که اوضاع بحرانی قم، این شهر را به پایتخت کرونای کشور تبدیل کرد. این در حالی است که قم جزو اولین شهرهایی بود که طی روزهای اخیر وضعیتش آبی اعلام شد.   در همین حال، اظهارات «علیرضا رئیسی» معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا باعث راه‌افتادن دور

یک سال پیش بود که اوضاع بحرانی قم، این شهر را به پایتخت کرونای کشور تبدیل کرد. این در حالی است که قم جزو اولین شهرهایی بود که طی روزهای اخیر وضعیتش آبی اعلام شد.

 

در همین حال، اظهارات «علیرضا رئیسی» معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا باعث راه‌افتادن دور تازه‌ای از اعتراضات به وزارت بهداشت شده است.

 

ماجرا از آنجا شروع شد که رئیسی ۲۷دی ماه از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در نماز جمعه قم انتقاد کرد. هر چند معاون وزیر بهداشت در فایلی صوتی از اتهام «قم هراسی» برائت جست و عذرخواهی کرد اما همچنان حملات به وی ادامه دارد.

 

آیت الله اعرافی خطیب جمعه قم جمعه سوم بهمن‌ماه گفته اگر این «سخنان سخیف» و «تعرض نابجا» با ۲بار عذرخواهی همراه نمی‌شد به گونه‌ای دیگر سخن می‌گفتیم.

 

شدت انتقادات از رئیسی و درخواست برخورد شدید با او او چنان بود که «سعید نمکی» را به واکنش واداشت و در یادداشتی نوشت: قرار است فرماندهانی که یک سال غصه خوردند، نخوابیدند، بیمار شدند و شهید دادند به درخواست پروتکل‌شکنان تادیب شوند و این است قصه‌ی پرغصه ما…

علاوه بر نمکی، «مرتضی ظفرقندی» رییس سازمان نظام پزشکی توئیت کرد: کسانی‌که به دلیل زیر پاگذاشتن ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی ایام کرونا و تهدید جان مردم باید عذرخواهی و بلکه محاکمه شوند، خواستار عزل مسئولی هستند که بر اساس وظیفه انسانی و حرفه‌ای به این شرایط و بی‌قانونی‌ها اعتراض کرده‌ است.

 

به گزارش ایران مامن، اولین برخوردها میان دو طرف از اسفندماه پارسال شروع شد؛ جایی که تقی‌نیا یکی از روحانیون نزدیک به آیت‌الله تبریزیان در ستاد کرونای قم حضور یافت و گفت از طرف تبریزیان، روازاده و … و به نمایندگی از ۲۵ تن از اطبای طب اسلامی آمده تا صدای خود را به گوش رهبری برساند.

 

با این حال و چند روز بعد، اماکن مذهبی کشور از جمله در قم و مشهد بسته شد و به رغم برخی اعتراضات، مدت‌ها تعطیل ماند. همچنین، حضور برخی روحانیون معتقد به طب سنتی در بخش بیماران کرونایی انتقادات فراوانی به دنبال آورد. حال با فروکش کرونا بر اساس آمار رسمی، باید دید که این تقابل به نفع کدام طرف به پایان خواهد رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات