تاریخ انتشار : جمعه 28 خرداد 1400 - 23:15
کد خبر : 8573

پدیده انتخابات سیزدهم؛ ارعاب بی‌سابقه رای‌دهندگان خارج از کشور

پدیده انتخابات سیزدهم؛ ارعاب بی‌سابقه رای‌دهندگان خارج از کشور

انتخابات سیزدهم ریاست‌جمهوری علاوه بر ماجراهای مربوط به احراز صلاحیت نامزدها، وضعیت مشارکت و از آن مهمتر اوضاع اقتصادی و سیاسی حاکم بر کشور، از جهاتی دیگر هم انتخاباتی غیرقابل قیاس با ادوار گذشته به شمار می‌آید.   در مقابلِ اقدامات دولت‌هایی چون کانادا که از همکاری با ایران برای برگزاری انتخابات خودداری کردند، وزارت

انتخابات سیزدهم ریاست‌جمهوری علاوه بر ماجراهای مربوط به احراز صلاحیت نامزدها، وضعیت مشارکت و از آن مهمتر اوضاع اقتصادی و سیاسی حاکم بر کشور، از جهاتی دیگر هم انتخاباتی غیرقابل قیاس با ادوار گذشته به شمار می‌آید.

 

در مقابلِ اقدامات دولت‌هایی چون کانادا که از همکاری با ایران برای برگزاری انتخابات خودداری کردند، وزارت کشور و امور خارجه مکلف شدند نگرانی‌های رهبری در زمینه اخذ رای از ایرانیان خارج از کشور را رفع کنند.

 

با این حال و به دلایل مختلف، تعداد صندوق‌های رای‌گیری خارج از کشور به نسبت دوره قبلی ۲۵درصد کاهش یافت.

 

 

دیگر پدیده این دوره، هدف قرار گرفتن گسترده مراکز رای‌گیری از ایرانیان مقیم خارج از کشور بود.

 

مخالفان جمهوری اسلامی اعم از سلطنت‌طلب‌ها، سمپات‌های مجاهدین و نیز مخالفان غیرتشکیلاتی، در انگلیس بیشترین تحرکات را با برگزاری تجمعات اعتراضی و تهدید رای‌دهندگان نشان دادند.

 

در شهر بیرمنگام انگلیس، معترضان از فحاشی و رنگ‌پاشی‌هایی که در لندن اتفاق افتاد، عبور و اقدام به ضرب و جرح شدید یک زن ایرانی کردند.

 

از استانبول گرفته تا واشنگتن تصاویری از اعتراض به رای‌گیری و رای‌دهندگان انتشار یافت و نکته قابل تامل اینکه در برلین گروه فمن‌ها هم به میدان آمدند و با برهنه‌شدن همیشگی، این بار مقابل سفارت ایران به انتخابات اعتراض کردند.

 

شبکه‌های مجازی هم شاهد جولان هشتگ‌های نه به انتخابات است و در کنار آن مخالفان جمهوری اسلامی، تصاویر ایرانیانی را که در حوزه‌های رای‌گیری خارج از کشور حاضر شده‌اند، انتشار داده‌اند تا فضایی رعب‌آور و پرهزینه‌ را برای رای‌دهندگان ایجاد کنند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات