تاریخ انتشار : یکشنبه 15 تیر 1399 - 21:14
کد خبر : 1123

روحانی استیضاح می‌شود؟

روحانی استیضاح می‌شود؟

ایران مامن : ماجراهای امروز بهارستان هر چند مثل دوره اول مجلس به کتک خوردن مرحوم معین‌فر و هاشم صباغیان منتهی نشد اما شاید در روزهای آتی به فاز کشاندن «حسن روحانی» به مجلس کشیده شود. نیروهای سیاسی تندرو در مجلس اول تا جایی که توانستند ملی مذهبی را زیر منگنه قرار دادند. نتیجه همین

ایران مامن : ماجراهای امروز بهارستان هر چند مثل دوره اول مجلس به کتک خوردن مرحوم معین‌فر و هاشم صباغیان منتهی نشد اما شاید در روزهای آتی به فاز کشاندن «حسن روحانی» به مجلس کشیده شود.

نیروهای سیاسی تندرو در مجلس اول تا جایی که توانستند ملی مذهبی را زیر منگنه قرار دادند. نتیجه همین روند برکناری «ابوالحسن بنی‌صدر» اولین رئیس‌جمهوری تاریخ ایران بود.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه امروز در مجلس تا جایی که می‌شد هدف نمایندگان تندرو و دوآتشه قرار گرفت حتی بیش از وزیر ارتباطات که قبل از وی راهی بهارستان شده بود.

شدت و حجم حملات به ظریف حتی نسبت به دوره نهم که با تهدید امثال «مهدی کوچک‌زاده» نماینده طیف پایداری روبرو شده بود، بی‌سابقه بود؛ حتی نسبت به زمانی که «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی از سوی «روح الله حسینیان» دیگر پایداریچی دوره نهم مجلس تهدید به دفن در سیمان و قلب راکتور اتمی شده بود.

محمدجواد ظریف

ماوقع امروز از دو منظر قابل بررسی است؛ ظریف از چهره‌هایی است که در صورت رای‌آوردن دموکرات‌ها در آمریکا می‌تواند به عنوان یک نامزد بالقوه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ مطرح شود.

از سوی دیگر برخی ناظران حمله به ظریف را که جایگاه و نقشی نمادین در دولت روحانی دارد، طلیعه‌ای بر کشاندن روحانی به مجلس می‌دانند.

آنچه مشخص است استیضاح روحانی در این شرایط سیاسی و اقتصادی و جهانی دور از ذهن و حتی ناممکن به نظر می‎رسد اما طرح سوال از وی شاید عطش رقبای وی و حس انتقام‌جویی سیاسی‌شان را تا حدی فرونشاند و به منزله نشانه‌ای از عدم انفعال مجلس به حساب آید.

این ماجراجویی‌های سیاسی در شرایطی صورت می‌گیرد که کشور و جامعه در یکی از سخت‌ترین دوره‌های خود قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 639 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات