تاریخ انتشار : شنبه 11 تیر 1401 - 21:55
کد خبر : 14411

اصرار سیاسیون بر ازدواج

اصرار سیاسیون بر ازدواج

پس از حضور و سخنرانی «سیدابراهیم رئیسی» در مراسم «جشن وصال» که دهم تیرماه در تالار وحدت تهران و به مناسبت هفته ازدواج برگزار شد، سخنگوی دولت، توئیتی منتشر و این سه دستور رئیس‌جمهور را هدیه دولت به جوانان اعلام کرد: اول: فرصت ۱۵ روزه به بانک مرکزی برای ابلاغ آیین‌نامه  تسریع و تسهیل پرداخت

پس از حضور و سخنرانی «سیدابراهیم رئیسی» در مراسم «جشن وصال» که دهم تیرماه در تالار وحدت تهران و به مناسبت هفته ازدواج برگزار شد، سخنگوی دولت، توئیتی منتشر و این سه دستور رئیس‌جمهور را هدیه دولت به جوانان اعلام کرد:

اول: فرصت ۱۵ روزه به بانک مرکزی برای ابلاغ آیین‌نامه  تسریع و تسهیل پرداخت وام ازدواج

دوم: برگزاری مراسم ازدواج در مراکز فرهنگی و تفریحی دولتی با تدوین آیین‌نامه مربوطه

سوم: حمایت از تعاونی‌ها و پروژه‌های ساخت مسکن برای زوج‌های جوان

 

وزیر ورزش و جوانان نیز صحبت‌های رئیس دولت را این‌گونه تکمیل کرد: راه‌هایی برای تسهیل ازدواج و امکان ازدواج برای جوان‌ها، باید پیش‌بینی شود. بعضی از این راه ها هزینه‌ مادی هم ندارد؛ فقط تصمیم‌گیری لازم دارد، توجه لازم دارد. مساله‌ فرزندآوری و مساله‌ نسل بسیار مهم است؛ این موضوعی است که بنده بارها در این چند سال اخیر تکیه و تأکید کرده‌ام. این‌ها احتیاج دارد به قانون، احتیاج دارد به دنبال‌گیری جدیِ دستگاه‌های اجرایی و باید بِجِدْ مسئله‌ فرزندآوری را مهم دانست و از پیری جمعیت ترسید. یکی از پُرفایده‌ترین ثروت‌های یک کشور، جمعیتِ جوان در یک کشور است.

 

این اظهارات ناظر بر نگرانی از کاهش مقوله ازدواج و روند نزولی فرزندآوری است. البته «وحید یامین پور» معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار داشته طبق بررسی‌ها، حذف تشریفات مراسم ازدواج به علت کرونا و افزایش میزان تسهیلات باعث شده تعداد ازدواج ها افزایش یابد. به گفته یامین پور در سال ۹۹ حدود ۵ درصد و در سال ۱۴۰۰ حدود ۲.۲ دهم درصد رشد آمار ازدواج داشتیم.

 

 

به گزارش ایران مامن، توصیه‌های امام جمعه اصفهان هم مورد توجه بسیاری قرار گرفت. آیت الله «سید یوسف طباطبایی‌نژاد» ضمن اشاره به مطلوبیت مدل ۲ دختر و ۲ پسر در خانواده، در خطبه‌های خود اظهار داشت: برخی در بحث های تربیتی داشتن اولاد زیاد نگران هستند، که بی‌خود است، اگر پدر و مادر تربیت داشته باشند، اهل نماز و روزه و کار نیک باشند بچه هم درست تربیت می‌شود و اگر در این مورد کاستی وجود داشته باشد، بچه نزد برترین استاد اخلاق هم، تربیت یاد نمی‌گیرد، نتیجه هم این می‌شود که یک بچه به دنیا می‌آوردند و آن یکی هم لوس است و مشکلات بعدی به همراه می‌آورد.

 

چندی پیش هم «محسن منصوری» استاندار تهران در جلسه استانی «خانواده و جمعیت» گفته بود: من فکر می‌کنم موضوع اصلی در بحث فرزندآوری این است که ما خیلی روی خدا حساب نمی‌کنیم و به وعده‌های الهی در این زمینه اعتماد نمی‌کنیم. کار روتین در پرداخت تسهیلات مشکل ازدواج را حل نمی‌کند. گرچه این اقدام کار خوبی است اما ما نیازمند کار فوق العاده در این زمینه هستیم. ما به نهضت تبلیغ در این راستا نیاز داریم. سخنرانان و مبلغان باید درباره جمعیت با مردم صحبت کنند.

 

به عنوان عالی‌ترین دستورکار سیاسی در زمینه فرزندآوری و توسعه ازدواج، سیاست‌های کلی جمعیت در سال ۱۳۹۳ از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شده تا مانع از روندهایی چون پیری و کاهش جمعیت کشور شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات