تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مرداد 1401 - 14:32
کد خبر : 14854

حجاب و کش و واکشی طولانی که به قبرستان و لباس زیر کشید

حجاب و کش و واکشی طولانی که به قبرستان و لباس زیر کشید

«حجاب الان مساله اساسی جامعه و کشور ما نیست»؛ این را خیلی‌ها می‌گویند از جمله «احمد علیرضا بیگی» نماینده تبریز که معتقد است: با گشت ارشاد می خواهند مردم را از گرانی و تورم غافل کنند.   این روزها خبر و کلیپ و عکس و … با موضوع ترویج حجاب و گشت ارشاد و کشف

«حجاب الان مساله اساسی جامعه و کشور ما نیست»؛ این را خیلی‌ها می‌گویند از جمله «احمد علیرضا بیگی» نماینده تبریز که معتقد است: با گشت ارشاد می خواهند مردم را از گرانی و تورم غافل کنند.

 

این روزها خبر و کلیپ و عکس و … با موضوع ترویج حجاب و گشت ارشاد و کشف حجاب و …  بسیار می‌بینیم. معاون امور زنان رئیس جمهوری می‌گوید: یکی از دلایل خیانت مسئله حجاب است. کارشناس صدا و سیما تاکید دارد بدن زن همه‌اش عورت است باید پوشانده شود. حجت الاسلام «محسن قرائتی» می‌پرسد: امراض روانی و مقاربتی میان دختران پاک و عفیف بیشتر است یا دختران رها و لاابالی؟

 

همزمان با برخورد خشن و پربازدید مامور پلیس با با دختران نوجوان نوشهری، بهشت زهرا از اصلاح چهره ۹۸ بدحجاب روی سنگ قبرشان خبر می‌دهد. در این میان، بعضی هم اظهارات قدیمی تعدادی از چهره‌ها را بازنشر می‌کنند.

 

 

به گزارش ایران مامن، «وحید یامین پور» مجری سابق صدا و سیما و معاون فعلی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، در ویدئویی مربوط به چند مدت پیش می‌گوید: نظام جمهوری اسلامی نفع خود را در این نمی‌بیند که در مساله حجاب وا دهد. چون نظام جمهوری اسلامی می بیند که لوکوموتیو قطاری که سوار آن است، یک حلقه ی سخت وفاداران است که اتفاقاً برای همین طرفدار نظام جمهوری اسلامی هستند.

 

 

وی در اظهاراتی عجیب گفته اگر روسری را آزاد کنید، به برداشتن روسری اکتفا نمی‌کنند. الان روسری را به چوب می‌زنند و روی بلندی می‌ایستند، فردا شورت شان را به چوب می‌زنند و می‌ایستند رو بلندی. چون پروژه ی امپریالیسم همین است. نکته اش همین است.

 

البته طی روزهای اخیر اظهاراتی نزدیک به دیدگاه یامین‌پور مطرح شده از جمله «محمدرضا باهنر» عضو مجمع تشخیص مصلحت مدعی شده اگر روسری رفت کنار و یواش‌یواش شلوار هم کوتاه شد و دامن هم آمد بالا چه می‌شود؟

 

با این حال ادبیات یامین‌پور باعث شده خیلی‌ها به او بتازند. «فاطمه راکعی» رئیس کمیته زنان خانه احزاب ایران گفته یکی از مدیران دولتی در سطح معاون وزیر، عباراتی را به زبان می‌ آورند که توهین محض است. مگر آقای یامین‌ پور، مادر، خواهر و همسر ندارد که اعلام می‌ کند، بعد از روسری نوبت به … می‌ رسد؟ در بسیاری از کشورهای اسلامی که حجاب اجباری وجود ندارد، جامعه خود نقطه ثقل خودش را می‌ یابد و بر اساس آن عمل می‌ کند. این آقا نگران شرف زن ایرانی نباشد، نگران همه ی سوء مدیریت‌‌هایی باشد که در زمینه ی فعالیت‌ های وزارتخانه ی متبوعش وجود دارد و فسادهایی که جریان دارد. اختلاس‌ های میلیاردی در این کشور انجام می‌ شود و بعد این دوستان به دنبال چند تار موی دختران هستند.

 

«عباس عبدی» تحلیلگر مسائل سیاسی اجتماعی در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: این روزها بحث حجاب بالا گرفته و بسیاری از اصولگرایان و حتی برخی از مراجع محترم نیز در این باره اظهارنظر کرده‌اند، ولی نکته جالب این است که هر فردی، بدون توجه به نظرات طرف مقابل، یک‌سویه اظهارنظر می‌کند در حالی که باید گفت‌وگو کرد و هر کس علل موافقت یا مخالفت خود را با سیاست‌های جاری و وضع موجود اعلام کند و آماده شنیدن نقد آنها باشد. یکی از استدلال‌هایی که موافقان سیاست‌های جاری در دفاع از قانون پوشش زنان می‌آورند، بسیار عجیب است. می‌گویند اگر روسری را کوتاه بیاییم فردا لباس‌های زیرشان را بر چوب می‌زنند و آن را نمایش می‌دهند. این بدترین استدلال ممکن برای دفاع از قانون غیرقابل اجرای پوشش زنان است. مگر زمان شاه لباس زیر بر سر چوب زده شد!؟

 

«محمود صادقی» نماینده مجلس دهم اظهارات «سخیف» معاون وزیر ورزش و جوانان را «پرده دیگری از حیثیت زدایی از دولت رئیسی» عنوان کرده و «عماد افروغ» رئیس اسبق کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشته این توهین است. یعنی تمام کسانی که در عالم مثلا قانون حجاب را ندارند، همه بی‌عفت هستند؟! این چه حرفی است که زده می‌شود؟ این حرف مایه تأسف و شرم آور است.

 

بعد از انتشار ویدئوی جنجالی، یامین پور سعی کرد همه چیز را به گردن «مسیح علینژاد» بیاندازد و توئیتی را در این باره منتشر کرد.

 

با این حال، تعدادی از دانشجویان دانشکده خبر درباره این صحبت‌های جسورانه یامین پور که روزگاری معاونت پژوهشی دانشکده خبر را در دست داشته در فضای مجازی واکنش نشان دادند و با اشاره به وضعیت کلاس‌های درس او مدعی شدند رفتار خارج از عرف داشته و حالا این حرف‌ها درباره حجاب را باید اول به خودش بگوید .

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات