تاریخ انتشار : یکشنبه 5 بهمن 1399 - 22:50
کد خبر : 5005

قدم بعدی چیست؟ توقیف نفتکش در هرمز یا توافق با کره‌جنوبی؟

قدم بعدی چیست؟ توقیف نفتکش در هرمز یا توافق با کره‌جنوبی؟

توقیف ۲نفتکش ایرانی و پانامایی در آب‌های اندونزی روز یکشنبه پنجم بهمن ماه خبرساز شد؛ کشوری که ۲خدمه‌اش سه‌هفته پیش در کشتی توقیف شده کره‌جنوبی حضور داشتند.   نام نفتکش توقیف‌شده متعلق به ایران «ام‌تی هورس» و کشتی دارای پرچم پاناما «ام‌تی فرِآ» (احتمالا حامل نفت ایران) اعلام شده و اندونزیایی‌ها مدعی شده‌اند ۲شناور قصد

توقیف ۲نفتکش ایرانی و پانامایی در آب‌های اندونزی روز یکشنبه پنجم بهمن ماه خبرساز شد؛ کشوری که ۲خدمه‌اش سه‌هفته پیش در کشتی توقیف شده کره‌جنوبی حضور داشتند.

 

نام نفتکش توقیف‌شده متعلق به ایران «ام‌تی هورس» و کشتی دارای پرچم پاناما «ام‌تی فرِآ» (احتمالا حامل نفت ایران) اعلام شده و اندونزیایی‌ها مدعی شده‌اند ۲شناور قصد فریب آنان برای انتقال غیرقانونی نفت را داشته‌اند.

 

به گفته سخنگوی آژانس امنیت دریایی اندونزی پنهان کردن پرچم‌، خاموشی رادار، لنگر انداختن غیرقانونی و همچنین انتقال غیرقانونی محموله‌ بین کشتی‌ها و ریختن محموله به دریا و ایجاد آلودگی دلایل متعدد توقیف بوده است.

با نگاهی به روندهای اخیر باید دید آیا این رخداد، مذاکره بر سر وصول مطالبات ۷میلیارد دلاری ایران و آزادی نفتکش کره‌ای را تسهیل می‌کند یا عبور از هرمز را برای شناورهای کره و اندونزی پرهزینه خواهد ساخت.

 

در این میان، هم نفت صادراتی ایران به سمت چین از تنگه‌های شرقی عبور می‌کند و هم بخش مهمی از نفت وارداتی کره و اندونزی ناچار به عبور از هرمز است.

 

یک روز پس از این رخداد، سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه اطلاعات ضد و نقیض درباره این کشتی دریافت کردیم، گفت: از طرف اندونزی خواسته‌ایم اطلاعات بیشتری به ما بدهد. همیشه مسائل فنی مطرح بوده است. وزارت راه و سفارت ایران پیگیر این موضوع هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات