رفتن به بالا

پایگاه خبری تحلیلی ایران ‎مامن

iranmaeman


  • دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱
  • الإثنين ۱۱ جماد أول ۱۴۴۴
  • 2022 Monday 5 December

تابستان دو سال پیش که میلیون‌ها ایرانی با پراید خداحافظی کردند، اوضاع متفاوت با سال 84 بود که خط تولید پیکان متوقف شد چون پراید نسخه‌ای تقریبا هم‌قیمت پیکان به حساب می‌آمد.   با توقف تولید پراید اما می‌شد نتیجه گرفت که کم‌درآمدها دیر یا زود باید با آرزوی خرید خودروی سواری خداحافظی کنند. طرح […]

تابستان دو سال پیش که میلیون‌ها ایرانی با پراید خداحافظی کردند، اوضاع متفاوت با سال 84 بود که خط تولید پیکان متوقف شد چون پراید نسخه‌ای تقریبا هم‌قیمت پیکان به حساب می‌آمد.

 

با توقف تولید پراید اما می‌شد نتیجه گرفت که کم‌درآمدها دیر یا زود باید با آرزوی خرید خودروی سواری خداحافظی کنند. طرح مسئولان وزارت صمت برای توقف تولید پراید در آن سال، هیچ‌گاه به جایگزین شدن خودرویی ارزان‌تر، زیباتر و ایمن‌تر، منجر نشد.

 

 

به گزارش ایران مامن، با اینکه خط تولید پراید متوقف شد اما پرایدسواری و در کل نشستن داخل خودروهای ناایمن پایان نیافت. در سال گذشته 16 هزار و 778 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با سال 98 با آمار تلفات 15 هزار و 396 نفر بود، 9 درصد افزایش یافت.

 

این روزها هم قرار است برخی خودروهای ارزان قیمت دیگر تولیدشان متوقف شود. به تازگی مدیرعامل ایران خودرو خبر از توقف تولید سمند و پژو 405 در روزهای آینده داده است. البته پیش از این هم خبرهایی مبنی بر توقف تولید تیبا و ساینا تا آخر سال مطرح بود.

 

 

حالا جایگزین هایی که به جای تیبا و سمند و 405 در بازار ارائه می شوند، اختلاف قیمت چند ده میلیونی با خودروهایی دارند که اکنون تولید می شوند و این یعنی آرزوی رسیدن خانواده های کم درآمد به خودرو بیش از پیش دست نیافتنی تر می‌شود. آن طور که سخنگوی وزارت صمت می‌گوید قرار است پس از توقف تولید تیبا، ساینا و سمند خودروهای آریا، شاهین و سمند سورن پلاس جایگزین آن ها شوند و جایگزین پژو 405 هم رانا پلاس خواهد بود که قیمت کارخانه آن‌ها تفاوت بالای 60 میلیون تومانی دارد.

 

آیا این محتوا را می پسندید ؟!
بله
تقریبا
خیر

اخبار مرتبط

نظرات



حالت شب

حالت شب

نرخ ارز