تاریخ انتشار : جمعه 25 تیر 1400 - 15:31
کد خبر : 9212

هم معتادان می‌گیرند هم کودکان می‌میرند/تردید در بازگشایی مدارس

هم معتادان می‌گیرند هم کودکان می‌میرند/تردید در بازگشایی مدارس

بر خلاف برخی شایعات مبنی بر ایمنی معتادان برابر کووید۱۹، معاون سازمان بهزیستی اعلام کرده در سه ماهه نخست امسال آزمایش کرونای بیش از ۹هزار معتاد در مراکز جمع‌آوری افراد درگیر اعتیاد مثبت بوده است.   برخلاف انواع قبلی کرونا، نوع دلتا با قدرت سرایت بیشتر، به شکل وسیعتری کودکان را درگیر می‌کند. البته در

بر خلاف برخی شایعات مبنی بر ایمنی معتادان برابر کووید۱۹، معاون سازمان بهزیستی اعلام کرده در سه ماهه نخست امسال آزمایش کرونای بیش از ۹هزار معتاد در مراکز جمع‌آوری افراد درگیر اعتیاد مثبت بوده است.

 

برخلاف انواع قبلی کرونا، نوع دلتا با قدرت سرایت بیشتر، به شکل وسیعتری کودکان را درگیر می‌کند. البته در انواع قبلی نیز آماری از مرگ‌ومیر کودکان به ثبت رسیده که بسیار هشداردهنده است.

رئیس بخش عفونی بیمارستان کودکان مفید اعلام داشت طی یک سال و نیم اخیر یعنی از زمان شروع کرونا، تنها در این بیمارستان ۷۷ کودک بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

 

به گفته وی هر چند ۹۲درصد این کودکان بیماری زمینه‌ای داشته‌اند اما هشت درصد بقیه فاقد بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

 

به گزارش ایران مامن، آسیب‌پذیری کودکان مقابل کرونا بخصوص نوع هندی آن به تردید‌ها درباره گشایش مدارس در مهرماه دامن زده و با وجود تاکید چندباره مقامات آموزش و پرورش بر بازگشایی مدارس، سرنوشت سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با ابهام روبرو است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات