تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 آذر 1401 - 18:13
کد خبر : 16444

بافت فرسوده، بخش خصوصی و گره کور مسکن

بافت فرسوده، بخش خصوصی و گره کور مسکن

به گزارش روزنامه اقتصادی «آسیا»، تعداد واحدهای مسکونی در تصرف ۲۵ میلیون و تعداد خانوارها ۲۷ میلیون است که این یعنی کمبود ۲ میلیون واحد مسکونی در کشور.     «علیرضا زاکانی» شهردار تهران آماری درباره پایتخت داده و در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با وزارت کار به منظور نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی

به گزارش روزنامه اقتصادی «آسیا»، تعداد واحدهای مسکونی در تصرف ۲۵ میلیون و تعداد خانوارها ۲۷ میلیون است که این یعنی کمبود ۲ میلیون واحد مسکونی در کشور.

 

 

«علیرضا زاکانی» شهردار تهران آماری درباره پایتخت داده و در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با وزارت کار به منظور نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی اظهار داشته در تهران حدود یک میلیون خانه کم داریم و بهترین جا برای ساخت و ساز ایمن و تامین مسکن مردم، بافت های فرسوده شهر است. به گفته زاکانی ۵۰۰۰ واحد فرسوده نوسازی می‌شوند.

 

به گزارش «اطلاعات» زاکانی در حاشیه جلسه هیات دولت از تفاهم برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی خبر داد.

 

شعار دولت سیزدهم ساخت ۴ میلیون مسکن طی ۴ سال (تا سال ۱۴۰۴) بود و به گزارش «تسنیم» تا اینجای کار با احتساب واحدهای اقدام ملی پیشرفت فیزیکی ۱.۵ میلیون واحد رضایت‌بخش نیست. به همین خاطر پنجمین وزیر راه و شهرسازی کشور کار سختی را در این بخش پیش رو خواهد داشت. در طرح نهضت ملی مسکن نیز بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری، همکاری لازم را نداشته‌اند و ساخت و ساز واحدهای این طرح را تحت تأثیر قرار داده‌اند.

 

«فرشید پورحاجت» کارشناس مسکن به این خبرگزاری گفته است: یکی از مشکلات وزارت راه و شهرسازی تعدد مأموریت‌هایی است که برای این وزارتخانه در نظر گرفته شده است. این مسئله، شرایط را در راستای مدیریت در وزارت راه و شهرسازی سخت می‌کند.

 

این کارشناس راه رسیدن به وضعیت مطلوب ساخت مسکن را ورود جدی بخش خصوصی عنوان کرده و افزوده است: الان بخش خصوصی کشور شرایط خوبی در مسکن و ساختمان ندارد. از سوی دیگر مسیر سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان که اساساً نباید فعالیت‌های اقتصادی را دنبال کنند و به‌عنوان بازوی مشورتی برای دولت عمل کنند، کج شده است.

 

در پیوند با بازار مسکن پایتخت داده‌نماهای زیر اوضاع مناطق ۲ و پنج تهران را به تصویر می‌کشد.

 

روی عکس‌ها کلیک کنید

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات