تاریخ انتشار : یکشنبه 23 بهمن 1401 - 18:31
کد خبر : 17453

قهرواره سینمای ایران

قهرواره سینمای ایران

در جشنواره فیلم فجر امسال، جایزه بهترین فیلم به «سینما متروپل» به تهیه‌کنندگی «حامد حسینی» رسید و کارگردانش «محمدعلی باشه آهنگر» هم سیمرغ گرفت.   مقابل نام سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد هم نام «مجید صالحی» برای «شماره ۱۰» و «علی نصیریان» برای «هفت بهار نارنج» نوشته شد. بهترین بازیگر زن نقش اول هم

در جشنواره فیلم فجر امسال، جایزه بهترین فیلم به «سینما متروپل» به تهیه‌کنندگی «حامد حسینی» رسید و کارگردانش «محمدعلی باشه آهنگر» هم سیمرغ گرفت.

 

مقابل نام سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد هم نام «مجید صالحی» برای «شماره ۱۰» و «علی نصیریان» برای «هفت بهار نارنج» نوشته شد. بهترین بازیگر زن نقش اول هم «پردیس پورعابدینی» برای فیلم «غریب» شد؛ بازیگری کم‌نام‌‎ونشان که کلیپ مصاحبه‌اش بعد از دریافت سیمرغ مورد توجه قرار گرفت به این خاطر که احساسش بعد از این جایزه را چنین توصیف کرد: هیچی!

 

 

در بخش مقاومت جایزه بهترین فیلم از سوی داوران به فیلم «غریب» به کارگردانی «محمدحسین لطیفی» اهدا شد. وی بعد از دریافت این جایزه گفت: با افتخار این جایزه را به خانواده محترم شهید بروجردی تقدیم می‌کنم.

 

به این ترتیب در جشنواره چهل و یکم «غریب» بیشترین و «سینما متروپل» مهمترین جوایز را به خانه بردند؛ جشنواره‌ای که بیش از همه جشنواره‌های پیشین تحت تاثیر حواشی آن قرار گرفت تا جایی که سال‌ها بعد که کسی برندگان سیمرغ را به درستی به یاد نمی‌آورد، این حواشی را فراموش نخواهد کرد.

 

در غیبت شناخته‌شده‌های سینمایی و سلبریتی‌های هنری، «ابوالفضل پورعرب»، «هوشنگ توکلی»، «جهانگیر الماسی»، «عنایت بخشی» و «فرهاد قائمیان» نام‌آشناترین بازیگران حاضر در مراسم اختتامیه بودند.

 

 

با این حال، مجری مراسم درباره چهره‌هایی که به جشنواره نیامدند، گفت: خم به ابرویتان نیاورید، خیلی زود برمی‌گردند. آنها به استراحت نیاز داشتند و مدل استراحت بعضی‌ها فرق دارد.

 

نکته جالب توجه اینکه این حواشی بعد از پایان مراسم اعطای جوایز نیز ادامه یافت از جمله تصویر دیپلم افتخار «هومن برق نورد» برای نقش مکمل مرد که علاوه بر مخدوش بودن، امضایی هم از سوی «مجتبی امینی» تهیه کننده سریال‌های «گاندو» و دبیر جشنواره پای آن نبود.

 

به گزارش ایران مامن، علاوه بر همه این‌ها در این دوره رقابت‌های سالانه سینمای ایران بود که کشمکش‌های سیاسی-هنری بیش از هر زمان دیگری خود را نشان داد؛ اوضاعی که نمود آن حمله تهیه‌کننده «چرا گریه نمی‌کنی؟» خطاب به بازیگران و کارگردانش بود که بیانیه تحریم جشنواره فجر را امضا کرده‌اند مخصوصا با این جملات همه عوامل این فیلم تا ریال آخر دستمزدهایشان را گرفته‌اند، مگر شعار آزادی نمی‌دهید؟ شما آبروی آزادی را هم برده‌اید.

 

 

پیش از این، خبرگزاری مهر در توصیف این جشنواره نوشته بود: بخش عمده‌ای از ۲۴ فیلم راه‌یافته به بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در سکوت خبری به تولید رسیده‌اند و به همین دلیل کنجکاوی‌ها درباره آن‌ها بسیار زیاد است؛ کدام یک پدیده می‌شوند.

 

همچنان که اشاره شد، مهم‌ترین حاشیه یا در واقع ویژگی جشنواره فیلم فجر امسال تحریم آن از سوی برخی اهالی سینما بود؛ اوضاعی که «محمد خزاعی» رئیس سازمان سینمایی کوشید آن را از یک چالش به شکل یک فرصت تصویر کند و با بغض در مراسم دیروز بگوید: جشنواره‌ای فجر امسال بوی انقلاب می‌دهد. هر سال نگران برگزاری جشنواره بودم، اما امسال هیچ نگرانی ندارم. جشنواره فیلم فجر به بچه‌های انقلاب برگشت‌‌.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات