تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1401 - 22:52
کد خبر : 17683

گرایش واپسگرا

گرایش واپسگرا
پیچیدگی پدیده دین و حجاب در جهان و ایران کنونی به گونه ای است که با زور نمی توان آن را جا انداخت

انکم کنتم تاتوننا عن الیمین/ شما بودید که از سمت راست برای فریب ما آمدید (صافات، آیه ۲۸)

 

خبر : آیت الله احمد علم الهدی امام جمعه مشهد: خواهران و برادران مومن اجازه ندهند کشف حجاب صورت گیرد. در این شرایط مسوولیت بر عهده ی مردم خواهد بود.

 

نکته : خردمندان و روشنفکران باور دارند که هیچ نیرویی و هیچ فرد و گروهی در ایران قادر به تحمیل دین و حجاب اجباری به مردم و زنان نیست. دین تحمیلی و حجاب اجباری، مورد قبول خداوند نیست. اگر قرار بود دین و حجاب به زور به مردم تحمیل شود خداوند اولی و اصلح از هر مقام و گروه و نظام سیاسی در این امر می بود. اما او چنین نخواسته و نمی خواهد.

 

اراده ی خداوند بر این قرار دارد که مردان و زنان، دین حق و حجاب را آزادانه انتخاب کنند و خود را موظف به عمل به آن بنمایند. حتا اگر حجاب اجباری، قانون شود (اجباری کردن آن از طریق وضع قانون) چون این قانون اجباری، منشأ خردمندانه ندارد و مورد قبول یا پذیرش عموم نیست، ره به جایی نمی بَرد.

 

پیچیدگی پدیده دین و حجاب در جهان و ایران کنونی به گونه ای است که با زور نمی توان آن را جا انداخت. همچنین جوانان ایران زمین به ویژه دختران آن، مانند میخی هستند در چوب که هر چه حکومتی ها و امام جمعه ها بیشتر بر سرشان بکوبند محکم تر می شوند. اکثریت ملت روبروی هم قرار نخواهند گرفت.

 

راه چاره، پذیرش جنبش زن زندگی آزادی، تسامح و مدارا، زبان نرم، گفت و گوی منطقی، استدلال, محبت و تفکر است. تنها می توان از راه فعالیت فکری و فرهنگی، روندهای اجتماعی را سالم و متعادل کرد.

 

✍️ دکتر حسن سلامی

 

۲۳ اسفند ۱۴۰۱

 

* توضیح تصویر مربوط به بازدید اخیر کیت میدلتون همسر شاهزاده ویلیام، ولیعهد انگلیس از یکی از مراکز اسلامی لندن است که با واکنش و بازخوردهای بسیاری همراه شد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات