تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهریور 1399 - 13:23
کد خبر : 2161

امام خمینی: ما آمریکا را بیرون نینداختیم که شوروی جای آن را بگیرد

امام خمینی: ما آمریکا را بیرون نینداختیم که شوروی جای آن را بگیرد

مجله «تایم» که امام خمینی (ره) را به عنوان مرد سال ۱۹۷۹ معرفی کرد، این گفت‌وگو  را ۹ آذرماه ۱۳۵۸ در قم با ایشان انجام‌ داده است. بخش اول این مصاحبه در پی می آید:    تایم: شما شاه سابق را به عنوان یک جنایتکار بین‌المللی شناخته اید و لیکن دقیقاً جنایات او را مشخص

مجله «تایم» که امام خمینی (ره) را به عنوان مرد سال ۱۹۷۹ معرفی کرد، این گفت‌وگو  را ۹ آذرماه ۱۳۵۸ در قم با ایشان انجام‌ داده است. بخش اول این مصاحبه در پی می آید:

 

 تایم: شما شاه سابق را به عنوان یک جنایتکار بین‌المللی شناخته اید و لیکن دقیقاً جنایات او را مشخص نکرده اید. ممکن است از جنایت‌هایی که فکر می‌کنید او انجام داده است خلاصه ای بشمارید؟

امام خمینی: جنایات شاه بی شمار است و خلاصه اش هم به اندازه‌ای است که نمی‌شود نوشت. تنها در طول دو سال گذشته در زمانی که مردم ما برای درهم کوبیدن نظام شاهنشاهی و برقراری جمهوری اسلامی به پا خاستند و با فریاد الله اکبر سینه های خود را جلوی رگبار گلوله های آتشین عوامل سرسپرده شاه جلاد قرار دادند، تنها در همین دو سال سلطنت این خائن، بیش از ۶۰ هزار کشته و ۱۰۰ هزار معلول دادیم. از سال ۴۲ تا کنون جنایات شاه به حدی است که روی تاریخ را سیاه کرده است. شاه در طول سلطنت خویش ما را از حیث اقتصادی وابسته به اجانب به خصوص آمریکا کرده است و ایران را به صورت یک کشور ورشکسته درآورده و برای بقای خود بر سلطنت نفت را رایگان با آمریکا و گاز را به شوروی می‌داده است.

صنعت ما یک صنعت وابسته به غرب است و ایران را به صورت کشور مونتاژ کننده در آورده است. کشاورزی ما را نابود کرده است. تمام معادن زیر زمینی و روزمینی ما یعنی جوانان عزیزمان را در اختیار غرب قرار داده است. شاه ایران را از نظر سیاسی در موضع آمریکا قرار داده و همیشه ایران را طرفدار ظالمان و مستکبران قرار داده است. موضع گیری های ایران در سازمان‌های بین‌المللی نشان دهنده این واقعیت است. اگر شاه از ترس ملت، موضعی برخلاف آمریکا گرفته است در باطن با آمریکا بوده است مثل قضیه فلسطین و اسرائیل.

شاه اگرچه در بعضی مواقع از فلسطین دفاع می کرد ولی نفت ما را به دشمنان اسلام و مسلمین، اسرائیل غاصب می داد. از نظر نظامی اسرائیل را تغذیه می کرد و بالاخره با تمام وجود به اسرائیل کمک می‌کرد. شاه از نظر نظامی ما را کاملا به آمریکا وابسته کرده است که رهایی از آن خود مشکل بزرگی است. او نفت ما را به آمریکا می داد و در عوض پایگاه نظامی برای خود آمریکا در ایران می‌ساخت. از همه اینها مهمتر، او کمر به هدم اسلام و مسلمین بسته بود. نوشتن جنایات او محتاج کتابی است بزرگ. از نظر فرهنگی فرزندان این کشور را چنان به غرب‌ گرایش داده است که درد آور است. مغزها را با تبلیغات غرب شستشو داده که اگر که اگر ما بخواهیم افراد از غربزدگی نجات دهیم خود مشکلی است بسیار بزرگ.

 

تایم: در چه حد حضرتعالی قادر هستید او را قضاوت نمایید. شما یک انسان هست چطور می توانید مطمئن باشید که سنجش شما صادقانه و با قوانین اسلام و خواسته خداوند همراه است؟ آیا هرگز خداوند با شما صحبت کرده است و یا اینکه راهنمایی برای شما فرستاده است؟

 امام خمینی: مطالبی را که من در بالا گفتم قضاوت یکایک مردم ایران است و من بارها گفته اند که تنها( فقط) بازگو کننده افکار مردم ایران هستم.

 

تایم: آیا این حقیقت که بالقوه تمام حکومت های دنیا، گرفتن گروگان‌ها را محکوم کردند شکی در ذهن شما در مورد موقعیت خودتان به وجود نیاورده؟

امام خمینی: محکوم کردن حکومت ها مسئله ای نیست از روی میل خودشان باشد، بلکه آنها اکثرا تحت نفوذ ابرقدرت هستند. ما می‌خواهیم به دنیا ثابت کنیم که ابرقدرتها را می توان با نیروی ایمان شکست داد و پیروزی را به دست آورد.

ما با تمام قدرت در مقابل آمریکا می ایستیم و از هیچ نیرویی ترس نداریم. ادامه دارد….

 

منبع: صحیفه امام خمینی، جلد یازدهم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات