تاریخ انتشار : شنبه 22 شهریور 1399 - 17:16
کد خبر : 2228

نوید افکاری و آژیر بی‌فکری

نوید افکاری و آژیر بی‌فکری

نوید افکاری که اتهام وی مبنی بر قتل کارمند سازمان آب شیراز در هشتم مردادماه امسال به محکومیتش انجامید و حکم قصاص دریافت کرد، پس از کش‌و‌قوس‌های بسیار و اعاده دادرسی هم نتوانست از اعدام رهایی یابد و امروز رسانه‌ها از اجرای حکمش در زندان عادل‌آباد شیراز خبر دادند. از زمان علنی شدن پرونده افکاری

نوید افکاری که اتهام وی مبنی بر قتل کارمند سازمان آب شیراز در هشتم مردادماه امسال به محکومیتش انجامید و حکم قصاص دریافت کرد، پس از کش‌و‌قوس‌های بسیار و اعاده دادرسی هم نتوانست از اعدام رهایی یابد و امروز رسانه‌ها از اجرای حکمش در زندان عادل‌آباد شیراز خبر دادند.

از زمان علنی شدن پرونده افکاری که نایب قهرمان نوجوانان ایران بوده تا امروز، درخواست برای لغو اعدام وی بارها در شبکه‌های اجتماعی به خصوص توئیتر ترند شده است. از آن مهمتر اینکه طی هفته‌های اخیر بسیاری خارج از مرزهای ایران نیز خواستار لغو اعدام وی شده بودند؛ از ترامپ و مخالفان متعدد جمهوری اسلامی تا سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری و ورزشی.

نوید افکاری

آنچه در رسانه‌های رسمی اعلام می‌شود اینکه افکاری چندی پس از اعتراضات مردادماه ۹۷ در شیراز، کارمندی را که عامل برخورد با مردم می‌دانسته به همراه دو برادرش وحید و حبیب از پای درآورده و وساطت خیرین هم برای انصراف اولیای دم از قصاص کارگر نیافتاده است. در نهایت هم حکم در پروسه‌ای قضایی که البته مانور تبلیغاتی گسترده‌ای از سوی دشمنان جمهوری اسلامی پیرامون آن صورت گرفته به اجرا رسیده است.

در سوی مخالف، بررسی‌های ایران‌مامن نشان می‌دهد بسیاری در فضای مجازی و موضع‌گیری‌های خارجی، حکم نوید افکاری را کاملا سیاسی قلمداد و آن را محکوم کرده‌اند.

نگاهی به فضای مجازی و مواضع بسیاری از کاربرانی که در کشور ما نظر مخالفشان را درباره این حکم اعلام داشته‌اند نشان از گسترش چشمگیر و شتاب گرفتن این مخالفت‌ها از میانه شهریورماه دارد؛ یعنی دقیقا زمانی که اعترافاتی تلویزیونی از افکاری و در بخش خبری ۲۰:۳۰ پخش شد.

این وضعیت نشان می‌دهد که دستگاه‌های رسانه‌ای رسمی به خصوص صداوسیما نه‌تنها در مقابله با رقبای خود میدان را واگذار کرده‌اند بلکه دچار کژکارکردی و حتی کارکرد معکوس شده‌اند؛ تا جایی که خیلی‌ها از همین الان فاتحه شبکه نمایش خانگی را که به دست صدا و سیما افتاده خوانده‌اند.

در این شرایط و با توجه به اوضاع دستگاه تبلیغات سیاسی، مسلم است که در صورت تکرار رخدادهایی چون دی‌ماه ۹۶ و آبان ۹۸، وزن و ماموریت جمع کردن خیابان‌ها به تنهایی بر دوش دستگاه‌ها و نیروهای امنیتی افتاده و نهاد عریض و طویل و پرهزینه‌ای چون صدا و سیما در عالم خود سیر کرده و حتی بر آتش و التهاب دامن خواهد زد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات