تاریخ انتشار : یکشنبه 30 شهریور 1399 - 16:00
کد خبر : 2405

افت شاخص در روز پایانی ماراتن عرضه «پالایش یکم»

افت شاخص در روز پایانی ماراتن عرضه «پالایش یکم»

شاخص کل بورس تهران امروز با ۴۷۲۵۱.۰۳ واحد کاهش معادل ۲.۷۸ رصد به ۱,۶۵۲,۲۴۳.۰۱ واحد رسید و افت خود را ادامه داد. شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۵۶۱۸.۲۵ واحد کاهش به ۴۲۲,۰۸۰.۶۰ واحدی رسید. بیشترین تاثیر را در این افزایش را نمادهای «شبندر»، «پترول» و «شخارک» داشتند. نمادهای «فولاد»، «فارس» و «فملی» نیز

شاخص کل بورس تهران امروز با ۴۷۲۵۱.۰۳ واحد کاهش معادل ۲.۷۸ رصد به ۱,۶۵۲,۲۴۳.۰۱ واحد رسید و افت خود را ادامه داد. شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۵۶۱۸.۲۵ واحد کاهش به ۴۲۲,۰۸۰.۶۰ واحدی رسید. بیشترین تاثیر را در این افزایش را نمادهای «شبندر»، «پترول» و «شخارک» داشتند. نمادهای «فولاد»، «فارس» و «فملی» نیز بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص داشتند.

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس هم امروز منفی بود. این شاخص امروز با ۳۰۳.۷۷ واحد کاهش به رقم ۱۷,۸۱۶.۶۵ واحدی رسید. نمادهای «بپاس»، «زاگرس» و «صبا» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «مارون»، «کگهر» و «میدکو» بیشترین تاثیر منفی را بر این شاخص داشتند.

بازار مانند بسیاری از روزهای ریزشی، حرکت مثبت خود را از ساعات ابتدایی آغاز کرد، اما بار دیگر از ساعت ۹.۳۰ به بعد، ریزش‌ها آغاز شد و برخلاف انتظارها نمادهای پالایشی که دیروز بازگشایی شدند هم نتوانستند تاثیر مثبت چندانی بر شاخص بگذارند و بازار بار دیگر به وضعیت ثابت خود در هفته‌های گذشته بازگشت. در اغلب نمادها، صف‌های فروش سنگین تشکیل شد و برخی از نمادها و به ویژه نمادهای خودرویی در طی یک ماه و نیم گذشته مابین ۵۰ تا ۶۰ درصد ارزش خود را از دست داده‌اند. به نظر می‌رسد سهامداران حقوقی نیز تمایلی به حمایت از سهم‌ها ندارند و یا توان حمایت خود را از دست داده‌اند. اگرچه باز هم سهامداران حقوقی نمادهایی نظیر «خبهمن»، «تاپیکو»، «وپارس» و «وبملت» با خرید بیش از ۵۰ درصد  تلاش کردند تا از حجم صف‌های فروش بکاهند، با این حال موفق نشدند.

وضعیت نمادهای عرضه‌ اولیه ماه‌های گذشته نیز چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. نمادهای «ثبهساز»، «آبادا»، «بگیلان»، «غزر»، «امین»، «وپویا» همچنان با صف فروش مواجه هستند و در مقابل دو نماد «ولپارس»، «شاروم» و «رافزا» با صف خرید روبرو هستند. هرسه نمادهای عرضه اولیه‌ای که وضعیت خوبی دارند، نمادهایی هستند که تعداد سهام اختصاص یافته آن در عرضه اولیه، بسیار کم بوده است.

امروز را باید روز عرضه اولیه بزرگ «وسپهر» نیز دانست. نماد وسپهر در حالی در عرضه اولیه به سهامداران ارائه شده است که حجم احتمالی اختصاص یافته آن قابل توجه و بسیار بیشتر از عرضه اولیه‌های ماه‌های گذشته است. نماد وسپهر در حالی عرضه شده است که فعالیت‌های تبلیغاتی گسترده‌ای برای آن صورت پذیرفته و به نظر می‌رسد با استقبال خوبی مواجه شود. همچنین امروز پایان ماراتن نماد «پالایش یکم» هم بود و بالاخره عرضه این ETF دولتی به پایان رسید و باید دید آیا می‌تواند با شرایط نامساعد نمادهای پالایشی، خریداران را به معنای واقعی به سود برساند یا خیر؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات