تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 مهر 1399 - 17:37
کد خبر : 2611

پایان شجریان/ از که می‌پرسی که دور روزگاران را چه شد؟

پایان شجریان/ از که می‌پرسی که دور روزگاران را چه شد؟

خبر کوتاه بود و البته قابل‌انتظار. خسرو آواز در کمرکش تخت طاووس تهران و روی تخت بیمارستان جم آخرین نفس‌هایش را کشید و به یاران همنوایی چون پرویز مشکاتیان پیوست.   «محمدرضا شجریان» بعد از ۸۰ سال زندگی که بخش بزرگی از آن را به تاریخ هنر آواز و موسیقی هدیه داد، هفدهم مهر۹۹ یکی

خبر کوتاه بود و البته قابل‌انتظار. خسرو آواز در کمرکش تخت طاووس تهران و روی تخت بیمارستان جم آخرین نفس‌هایش را کشید و به یاران همنوایی چون پرویز مشکاتیان پیوست.

 

«محمدرضا شجریان» بعد از ۸۰ سال زندگی که بخش بزرگی از آن را به تاریخ هنر آواز و موسیقی هدیه داد، هفدهم مهر۹۹ یکی از دلگیرترین روزهای پاییزی میلیون‌ها نفر را رقم زد.

 

شجریان در پیام تبریک نوروز ۹۵ بدون آن موهای مشکی از بیماری سرطانش خبر داد تا به تدریج و طی چهار سال و نیم هواخواهان را به نبودنش عادت دهد.

 

استاد مسلم آواز را صدای پر پیچ‌وتاب و رعشه‌آور بر روح به اوج قله محبوبیت رساند اما آنچه او را در قله نگاه داشت تنیدن آزادگی و اعتراض در نوایش بود.

 

شجریان در پیشانی موسیقی و آواز سنتی ایران آنقدرها میراث برجای گذاشته که می‌توان گفت هرگز نخواهد مرد و به همین خاطر توقف نفس‌هایش در عالم واقعیت چیزی را تغییر نمی‌دهد. به عبارتی دیگر، امروز و فردا و دیروز با شجریان یا بدون او تفاوتی نمی‌یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات