تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 مهر 1399 - 22:01
کد خبر : 2730

صحبت با رهبری درباره اظهارات آذرى قمی و طبرزدی مدیر پیام دانشجو علیه ولایت فقیه

صحبت با رهبری درباره اظهارات آذرى قمی و طبرزدی مدیر پیام دانشجو علیه ولایت فقیه

یکشنبه ۴ آبان ۱۳۷۶ آقاى کرباسچى شهردار تهران همراه آقای قُبّه آمد. آقاى قبه گریه‏ کرد؛ به خاطر اینکه مادرش در اثر ناراحتى‌هاى ناشى از بازداشت برادرش آقای غلامرضا قبه، معاون اداری و مالی شهرداری تهران، در جریان تعقیب مسایل شهردارى تهران، سکته و فوت‏ کرده است و خواهرش هم در خطر است و شکایت

یکشنبه ۴ آبان ۱۳۷۶

آقاى کرباسچى شهردار تهران همراه آقای قُبّه آمد. آقاى قبه گریه‏ کرد؛ به خاطر اینکه مادرش در اثر ناراحتى‌هاى ناشى از بازداشت برادرش آقای غلامرضا قبه، معاون اداری و مالی شهرداری تهران، در جریان تعقیب مسایل شهردارى تهران، سکته و فوت‏ کرده است و خواهرش هم در خطر است و شکایت و استمداد نمود.

آقایان سیدکاظم موسوی بجنوردى، سیدمصطفی محقق داماد و ابوالقاسم سرحدى‏‌زاده آمدند. گزارش کار مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامى را دادند؛ ۳۵۰ هزار کتاب دارند و حدود ۲۰۰ نفر محقق. از عظمت کار سازندگى در دوران مسئولیت من گفتند و خواستند که تلاش کنیم، آن را تبدیل به فرهنگ عمومى کنیم.

آقای حسین کمالی وزیرکار همراه با شش نفر از زنان نمونه کارگر آمدند. همگى لیسانس بودند و کارهاى ارزنده و نوآورى و ابتکار در کارخانه‌ها داشتند. هر یک گزارش‏کار دادند. به هر یک سکه‌اى دادم.

عصر دکتر جاسبى رییس دانشگاه آزاد اسلامی آمد و براى جلوگیرى از تضعیف دانشگاه آزاد اسلامى چاره‌جویى‏ کرد.

شب میهمان رهبرى بودم. درباره دهکده محققین در وِسف قم و مزرعه پسته مرقد و اظهارات آقای آذرى قمی و حشمت‌‏الله طبرزدی مدیر هفته‌‏نامه پیام دانشجو علیه ولایت فقیه، وضع رفسنجان با سرمازدگى و مزاحمت‌هاى اروپا براى صدور پسته و نیز وضع عراق صحبت کردیم. ایشان از من خواستند که به مسأله عراق رسیدگى‏ کنم.

 

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۷۶

 

بعد از نماز صبح به کوه رفتیم. از دره نیزار، تا انتهاى دره رفتیم. قسمت‌هاى زیادى از اطراف رودخانه را گرفته‌اند. نشانه‌هاى متعددى هم در مسیر است. در چند جا پاسداران فیلم ویدئو گرفتند و بر سنگی، با ماژیک و اسپرى یادگاری نوشتم. در شرق دره، جاده‌اى ساخته‌اند که گفته شد، وزارت امورخارجه ساخته است. در غرب هم قسمتى را شهردارى ساخته و بالاتر هم ارتش جاده کشیده است. کنار آخرین آبشار، کمى نشستیم و خرما و شیر خوردیم و مراجعت کردیم. ساعت هشت و نیم صبح به خانه رسیدیم.

پس از صبحانه و مقدارى کار براى کلید قرآن، به دفترکوشک رفتیم. گزارش‌ها و کارها را آوردند؛ خواندم و ارجاع دادم. از استخر و سونا و جکوزى استفاده ‏کردم . تلفنى به آقاى علی رازینى رییس دادگستری استان تهران گفتم سعى‏ کند برادر قبه را آزاد کنند که خطر از خواهرش رفع شود؛ گفت، براى توضیح مى‌آید و توضیحاتى هم از ارفاق و اجازه ملاقات داد.

شب محسن آمد و خاطرات اصلاح شده سال ۱۳۶۰ را براى آماده‌سازی براى چاپ بُرد. قرار شد، دو سه نفر از دوستان، براى مشورت ببیند. گزارش جلسه‌اى را داد که با آقایان دکتر ولایتى، دکتر جاسبى و محمدرضا رحیمى، استاندار سابق کردستان و… داشته که آقاى رحیمى، پیگیر تشکیل حزب بوده و دکتر ولایتى در حد جلسه مرتب قبول داشته و دکتر جاسبى، بیشتر مشکل فشار روى دانشگاه آزاد را مطرح مى‌کرده و دکتر ولایتى از اشتباه جناح‏شان در نپذیرفتن پیشنهاد من، در مورد جذب خبرگان در انتخابات‌هاى مجلس و ریاست‏ جمهورى ‏گفته است.

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

 

شرح تصویر: احمد آذری قمی از بنیان‌گذاران جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عضو مجلس خبرگان قانون اساسی، عضو شورای بازنگری قانون اساسی،نمایندهٔ قم در دوره دوم مجلس شورای اسلامی، نمایندهٔ دوره‌های اول و دوم مجلس خبرگان رهبری و از مؤسسین روزنامه رسالت بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات