تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 آبان 1399 - 17:37
کد خبر : 3221

تابلوی سبز بورس و ۲ سیگنال امیدوارکننده

تابلوی سبز بورس و ۲ سیگنال امیدوارکننده

در روزی که «حسن روحانی» در اظهاراتی از آمادگی ایران برای پذیرش مجدد آمریکا در برجام سخن گفت، شاخص بورس تهران و فرابورس ایران دوباره مثبت شد و سهامداران را به آینده بازار سرمایه امیدوار کرد.   امروز همچنین اخباری منتشر شد که حاکی از ورود بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به بازار بود؛

در روزی که «حسن روحانی» در اظهاراتی از آمادگی ایران برای پذیرش مجدد آمریکا در برجام سخن گفت، شاخص بورس تهران و فرابورس ایران دوباره مثبت شد و سهامداران را به آینده بازار سرمایه امیدوار کرد.

 

امروز همچنین اخباری منتشر شد که حاکی از ورود بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به بازار بود؛ اخباری که اگر حقیقی باشد نشان می‌دهد دولت پس از مدت‌ها گمانه‌زنی، تصمیم گرفته اقدامی عملی برای حمایت از بازار سرمایه را صورت دهد.

 

شاخص کل بورس تهران امروز با ۹۱۱۹.۸۵  واحد افزایش معادل ۰.۷۵ درصد تا ۱,۲۲۱,۰۶۰.۴۶ واحدی افزایش یافت و همزمان قیمت‌ها در بازارهای موازی کاهش پیدا کرد؛ وضعی که نشان از تقویت جایگاه بازار سرمایه در میان بازارهای موازی دارد.

 

شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۱۰۶.۹۱ واحد کاهشی به ۳۶۴,۹۹۱.۷۰ واحدی رسید.

 

امروز بیشترین تاثیر در افزایش شاخص بورس تهران را نمادهای «فملی»، «کگل» و «فولاد» داشتند و در مقابل نمادهای «شبندر»، «شیران»، و «انرژی ۳» هم بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص داشتند.

 

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس هم مسیر افزایشی را در پیش گرفت و با ۷۹.۳۸ واحد افزایش به  ۱۵,۵۹۴.۹۳ واحدی رسید.

 

نمادهای «آریا»، «کگهر» و «هرمز» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «صبا»، «شاوان» و «شراز» هم بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

 

امروز در حالی که وزیر اقتصاد از اظهارنظرهای مداخله‌گرانه در بازار سرمایه گلایه کرد، همچنان که اشاره شد اخبار ضد و نقیض و مبهمی درباره ورود میزانی از اعتبارات صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه منتشر شد که هرچند رسما تایید نشده، اما با سبز شدن یکپارچه بازار و حرکت برخی نمادها همچون «حکشتی» و «لبوتان» پس از مدت‌ها، برخی گمانه‌زنی بر این مبنا است که در روزهای آینده احتمال دارد که مسیر پیش‌روی بازار تغییر کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات