تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 - 17:56
کد خبر : 18168

 گریپاژ سیاسی شاسی‌بلندها

 گریپاژ سیاسی شاسی‌بلندها
به رغم جمع شدن احتمالی این ماجرا در روزهای آینده، برای بسیاری افشاگری‌های مربوط به رانت خودرویی به مثابه یک گریپاژ سیاسی در دستگاه‌های حاکمیتی و رابطه میان آن‌ها با مردم آثار خود را برجای خواهد گذاشت.

افشاگری‌ها و ادعاهای مربوط به رانت‌خواری خودرویی ده‌ها نماینده مجلس محدود به جلسه استیضاح وزیر صمت و برکناری او نماند و علاوه بر سه قوه، نهادهایی مانند صداوسیما را هم درگیر کرد؛ نهادی که حالا به نظر می‌رسد با توجه به نزدیکی بخش اعظم مدیران آن با جریان پایداری، در کشاکشی که میان مجلس و دولت درگرفته ترجیح داده‌اند نظرشان به پاستور نزدیکتر باشد تا بهارستان چنانکه یکی از مجری‌ها شبکه افق توئیت زد: آقای قالیباف! شفافیت گزینشی و نمایشی به درد نمی خورد، از همینجا شروع کنید و اسامی ۱۰۰ نماینده ای که با رانت و بدون نوبت، ماشین شاسی بلند گرفته اند را اعلام کنید.

 

به گزارش ایران مامن، ماجرا از جایی کش پیدا کرد که پس از استیضاح «سیدرضا فاطمی امین»، رسانه‌ها به نقل از بازرس ویژه رئیس جمهوری از اسناد و مدارکی نوشتند که از تاسیس شرکتی کاغذی برای تحویل یکصد خودرو به نمایندگان البته قبل از تشکیل دولت سیزدهم حکایت داشت. حجت‌الاسلام «حسن درویشیان» البته در ادامه اظهار داشت‌ گفت‌وگوی اینجانب در خصوص واگذاری خودرو به نمایندگان مجلس در دیگر رسانه‌ها تحریف شده و در انتشار آن در رسانه‌ها دقت نشده است. صحبتی مبنی بر واگذاری خودرو به ۱۰۰ نماینده مجلس نداشتم.

 

پس از آن «احسان ارکانی» دبیر کمیته تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری در مجلس با نام بردن از برخی دستگاه‌های دولتی از تامین اجتماعی تا وزارت ارتباطات و علوم و نیرو اظهار داشت: تعدادی خودروی شاسی بلند به نهاد ریاست جمهوری واگذار شده؛ این موضوع هنوز هم ادامه دارد؛ اسامی در اختیار ماست.

 

سخنان دیگری که خبرساز شد مربوط به «علیرضا سلیمی» عضو هیات رئیسه مجلس بود که مدعی شد بازرسی قوه قضاییه هم در دوره ریاست «سیدابراهیم رئیسی» خودرو دریافت کرده است.

 

 

حالا با مطرح شدن این که صداوسیما هم طالب خودرو رانتی بوده، تلاش‌ها معطوف به جمع‌ کردن ابعاد این ماجرا شده است از جمله روزنامه «اعتماد» نوشته است: انگار طرف‌های درگیر ماجرا، تصمیمی مبنی بر جمع شدن موضوع اتخاذ کرده‌اند. ماجرا چنان عجیب و غریب شده که پس از سه روز زد و خورد رسانه‌ای دولت و مجلس و افشای واگذاری‌های رانتی خودرو درباره یکدیگر، حالا دولت نه‌ تنها در لاک دفاعی رفته، بلکه عقب‌نشینی هم کرده است.

 

«مصطفی میرسلیم» هم که به عنوان نماینده خودروسازها در مجلس شناخته می‌شود به «جماران» گفته اخیرا هیچ موضوعی اتفاق نیفتاده است. اگر موردی بوده برای دو تا سه سال پیش است.

 

در همین حال، بخشی از کاسه‌کوزه‌های این ماجرا بر سر اصلاح‌طلبان و دولت قبل شکسته است از جمله «ابوالفضل ابوترابی» نماینده نجف آباد اظهار داشته ۵۷ نماینده که برخی از آن‌ها برای خودشان نگرفته اند و برخی برای اقوام، دوستان و آشنایان گرفته اند. برخی برای امامان جمعه یا فرماندارشان گرفته اند و از این جهت این نمایندگان بی گناه هستند. در واقع امام جمعه گفته من ماشین ندارم و برای وی گرفته است البته پنج نماینده هم‌به نام خودشان خودرو گرفته اند. به گفته وی، دولت قبل هم از این خودرو‌ها به نماینده‌ها داد.

 

روزنامه «کیهان» هم تیتر اول خود را امروز چنین انتخاب کرد که «شاسی‌بلندها را گرفته یا نگرفته باشند مدعیان اصلاحات سوارش شده‌اند.»

 

با این حال و به رغم جمع شدن احتمالی این ماجرا در روزهای آینده، برای بسیاری افشاگری‌های مربوط به رانت خودرویی به مثابه یک گریپاژ سیاسی در دستگاه‌های حاکمیتی و رابطه میان آن‌ها با مردم آثار خود را برجای خواهد گذاشت.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات