تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آذر 1399 - 12:24
کد خبر : 3674

در انتظار پیک زمستانه کرونا

در انتظار پیک زمستانه کرونا

سعید نمکی وزیر بهداشت امروز دوشنبه دهم آذرماه در اجلاس روسای دانشگاه‌ها با اشاره به روند کاهشی کرونا در ایران گفت: این مقوله نباید به عادی انگاری بینجامد و ما را از اجرای پروتکل‌های دور کند. اگر موارد بستری و ابتلا کم شده به دلیل رعایت پروتکل ها  و تدابیر ستاد است. به رغم تدابیر 

سعید نمکی وزیر بهداشت امروز دوشنبه دهم آذرماه در اجلاس روسای دانشگاه‌ها با اشاره به روند کاهشی کرونا در ایران گفت: این مقوله نباید به عادی انگاری بینجامد و ما را از اجرای پروتکل‌های دور کند. اگر موارد بستری و ابتلا کم شده به دلیل رعایت پروتکل ها  و تدابیر ستاد است. به رغم تدابیر  و پیش بینی های بین المللی که رقم بالای ۸۰۰ مرگ را برای ما پیش بینی کرده بودند اما با مداخلات به موقع این آمار برعکس می شود.

 

او ادامه داد: هر خانه یک پایگاه سلامت است و تکیه بر سفیران سلامت می توان آموزش ها را به شیوه های مختلف به خانواده ها آموزش داد. منتظر پیک زمستانه در تمام جهان هستیم، چون شیوع این بیماری در فضاهای سر بسته بالا می‌رود. انتظار داریم در مناطق قرمز و نارنجی نظارت‌ها افزایش پیدا کند.

 

نمکی گفت:  لازم است تا سازمان هلال احمر نظارت‌ها را  افزایش دهد. توسعه مراکز سرپای و مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته به ویژه در حاشیه شهرها باید مدنظر قرار بگیرد. در این مناطق افراد زیادی در کنار هم هستند و این افراد در مشاغل کاسب و دستفروش فعالیت می کنند و  باید در حاشیه شهر بتوان  از ظرفیت بسیج استفاده کرد.

 

او ادامه داد: حاشیه شهرها را برای خدمات سرپایی مورد توجه قرار بگیرید چون در غیر این صورت بار بیماری را باید در بیمارستان  و با تاخیر جبران کرد.

 

وزیر بهداشت افزود: باید برای جمعیت ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفری مراکز سرپایی در نظر گرفت این مراکز می‌تواند در حد خانه بهداشت باشد. مراکز جامعه سلامت و پایگاه‌های سلامت را می تواند در نظر گرفت که این به باور بنده عالمانه نیست، چون پیرمرد و پیر زن ممکن است به کرونا مبتلا نباشد و در این مراکز به کرونا مبتلا شود. باید مراکز کرونایی با دیگر مراکز جدا شوند.

 

وزیر بهداشت با اشاره به مقوله قرنطینه  ادامه داد: با همکاری سازمان میراث فرهنگی، مراکزی شناسایی شده است و از روسای دانشگاه ها و دیگر افراد خواستاریم که مشخص کنند چه افرادی امکان حضور در قرنطینه خانگی را داشته و چه تعداد از این امکان برخوردار نیستند.

 

نمکی تاکید کرد: فضاهای قرنطینه را در فضاهای جدید مانند هتل‌ها و فضاهای جهانگردی و ورزشگاه‌ها در نظر گرفته ایم بر این اساس در خصوص اینکه هر یک از استان‌های چه تعداد تخت نیاز دارند باید اطلاع رسانی شود.

 

او افزود: داروهای درمان سرپایی تامین خواهد شد از این رو خواستار یک متولی برای تامین قرنطینه و دارو از سوی استان‌ها هستیم. باید فضای حفاظتی کافی مهیا شود.

 

نمکی تاکید کرد: در پایان این دولت دستاورد مهمی خواهیم داشت. امید است مرگ ها را دو رقمی یا تک رقمی کنیم.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات