تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آذر 1399 - 0:01
کد خبر : 3807

افت و خیز بازار در روز قلع و قمع مشکوک‌ها

افت و خیز بازار در روز قلع و قمع مشکوک‌ها

بازار سرمایه، روزی پر افت و خیزی را از سر گذراند.   در حالی که ساعات آغازین روز، بازار با کاهش ارزش قیمت سهم‌ها روبرو شد و شاخص بورس تهران تا یک میلون و ۴۹۲ هزار واحدی نیز کاهش یافت، اما از حدود ساعت ۱۰ و ۱۰ دقیقه، جهش دوباره شاخص آغاز شد و ارزش

بازار سرمایه، روزی پر افت و خیزی را از سر گذراند.

 

در حالی که ساعات آغازین روز، بازار با کاهش ارزش قیمت سهم‌ها روبرو شد و شاخص بورس تهران تا یک میلون و ۴۹۲ هزار واحدی نیز کاهش یافت، اما از حدود ساعت ۱۰ و ۱۰ دقیقه، جهش دوباره شاخص آغاز شد و ارزش شاخص به بالای یک میلیون و پانصدهزار واحدی بازگشت.

 

در ساعات اولیه امروز و برای دقایق کوتاهی، تعداد صف‌های فروش به تعداد صف‌های خرید نزدیک شد اما در پایان روز کاری، بار دیگر تعداد و ارزش صف‌های خرید، بر تعداد و ارزش صف‌های فروش غلبه کردند و بازار نشان داد که برنامه‌ای برای ریزش ندارند.

 

به رغم کاهش ۵۵۲۹.۶۲ شاخص بورس تهران، امروز شاخص هم‌وزن بورس ۱۶۳۶.۸۰ رشد داشت و این نشان می‌دهد که سهم‌های کوچک بازار، وضعیتی بهتر از سهم‌های بزرگ بازار دارند.

 

به نظر می‌رسد که تردیدهای حاکم بر بازار در دو روز گذشته، بیش از هر چیز بر نماد شرکت‌های بزرگ اثر گذاشته است تا نماد شرکت‌های کوچک.

 

امروز برخی رسانه‌ها هم از «نجات بازار به دست فملی» خبر دادند.

 

بازگشایی نماد «فملی» یک تنه ۱۰۳۵۷.۸۷ واحد به شاخص افزود و مانع از سقوط بازار در کانال یک میلیون و چهارصدهزار واحدی شد.

 

در فرابورس ایران نیز این نماد «مارون» بود که نگذاشت، شاخص منفی بسته شود. امروز را می‌توان روز خوب انبوه‌سازان و بیمه‌ها تلقی کرد.

 

در حالی که گروه محصولات شیمیایی امروز، روز خوبی را سپری نکردند.

 

در روز جاری نماد «وکبهمن ۱» نیز به بازار عرضه اولیه شد و ورود این نماد جدید در بازار سرمایه ایران در حالی صورت می‌پذیرد که فردا نیز نماد «بوعلی» به جمع نمادهای بازار اضافه می‌شود و عرضه اولیه به نسبت قابل توجهی را نیز دارد.

 

اما امروز را باید روز قلع و قمع مشکوک‌ها دانست. طبق اطلاعیه‌های سازمان بورس، نمادهای «کدما»، «ولغدر»، «وبرق ۱» و «بکاب» از جمله نمادهایی بودند که امروز دچار تعلیق شدند.

 

به نظر می‌رسد که مدیران سازمان بورس اوراق بهادار و سایر دست‌اندرکاران بازار سرمایه تصمیم گرفته‌اند تا برخی نمادهای دارای فعالیت مشکوک را مورد بررسی قرار دهند و این سوال را طرح کنند که چطور برخی نمادها به صورت توقف ناپذیر در مسیر صعودی قرار گرفته‌اند؛ مسئله‌ای که می‌تواند به افزایش اعتمادها در بازار سرمایه بیانجامد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات