تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 خرداد 1400 - 20:18
کد خبر : 8546

نظرسنجی‌های متضاد در آستانه انتخابات

نظرسنجی‌های متضاد در آستانه انتخابات

*در ساعات منتهی به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و در شرایطی که فضای مجازی آکنده از گمانه‌زنی‌های سیاسی و تبلیغات رنگارنگ و پرشمار هزاران نامزد ورود به شوراها است، رسانه‌ها نتایجی متفاوت و بعضا متضاد از نظرسنجی‌هایشان را منتشر می‌کنند.   *بر اساس آخرین نظرسنجی ایسپا، بعد از کناره‌گیری جلیلی، زاکانی و مهرعلیزاده، ۶۳.۷ درصد کسانی

*در ساعات منتهی به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و در شرایطی که فضای مجازی آکنده از گمانه‌زنی‌های سیاسی و تبلیغات رنگارنگ و پرشمار هزاران نامزد ورود به شوراها است، رسانه‌ها نتایجی متفاوت و بعضا متضاد از نظرسنجی‌هایشان را منتشر می‌کنند.

 

*بر اساس آخرین نظرسنجی ایسپا، بعد از کناره‌گیری جلیلی، زاکانی و مهرعلیزاده، ۶۳.۷ درصد کسانی که گفته‌اند رای می‌دهند، گزینه‌شان ابراهیم رئیسی بوده است. رضایی با ۸.۹درصد، همتی با ۴.۲ و قاضی زاده هاشمی با ۳درصد در رده‌های دوم تا چهارم جا دارند.

 

*نظرسنجی آنلاین عصر ایران حدود ۲۶درصد آرا را برای همتی و ۱۲.۵ را برای رئیسی اعلام کرده و نزدیک به ۴۹ درصد از ۱۲هزار شرکت کننده در نظرسنجی این رسانه به گزینه شرکت نمی‌کنم رای داده‌اند. تحلیل انتخاباتی عصر ایران مدعی شده انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود.

 

*سخنگوی شورای نگهبان برابر سیل انتقادات از این نهاد در نشست خبری اعلام داشت دلایل رد صلاحیت به ۴نامزد معترض اعلام شده و در اولین فرصت این دلایل را با ۲نامزد دیگر در میان خواهیم گذاشت.

 

*انتشار خبر کناره‌گیری انتخاباتی قاضی زاده هاشمی از خبرگزاری صداوسیما با اعتراض و اعلام شکایت او از این رسانه همراه شد.

 

*دیروز شایعاتی درباره دیدار لاریجانی و رضایی و پیشنهاد معاون اولی رضایی به رئیس سابق مجلس مطرح شد که دفتر لاریجانی آن را تکذیب کرد.

 

*در روزی که ویدئوهای تک‌خوانی یک زن در برنامه تبلیغاتی محسن رضایی وایرال شد، تصاویر تجمع چند هزار نفری هواداران رئیسی در ورزشگاه تبریز بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی واکنش‌های بسیاری برانگیخت. برخی اصلاح‌طلبان با اشاره به آمدن زنان موتورسوار به صحنه برای حمایت از رئیسی گفته‌اند برای یک جریان هدف وسیله را توجیه می‌کند.

 

*نشست مدیران مسئول رسانه‌های اصلاح‌طلب با رئیسی و حمایت چهره‌هایی چون علی پروین از وی همچنان با انتقادات فراوانی روبرو است.

 

*همتی در یکی از آخرین اظهارات انتخاباتی گفته قدرتمندان اگر با کمترین رای در قدرت بمانند دیگر برای رای شما احترام قائل نمی‌شوند. برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند ظریف پیشنهاد وزارت امور خارجه دولت احتمالی همتی را پذیرفته است.

 

*آیت الله جوادی آملی ضمن دعوت مردم به حضور در انتخابات اظهار داشته هر اقدامی که موجب تضعیف نظام شود شرعا حرام است. سیدجواد حسینی کیا نماینده مجلس هم اخیرا گفته آیت الله مصباح یزدی چهار بار با واسطه از منبع موثق شنیده اند رئیسی نظرکرده امام زمان است.

 

*دیدار بایدن با پوتین در ژنو از پربازدیدترین اخبار طی شبانه‌روز گذشته بود.

 

*در روزهایی که متن و حواشی رقابت‌های فوتبال یورو در فضای مجازی بسیار مورد توجه است، تصاویر یکی از عجیب‌ترین گل‌به‌خودی‌های تاریخ فوتبال در دیدار هائیتی و کانادا وایرال شد.

 

*همزمان با اظهارات مدیر کل آژانس درباره احتمال به ثمر رسیدن مذاکرات هسته‌ای بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، رئیس دفتر رئیس جمهوری گفته امیدواریم در هفته‌های آینده اخبار خوبی از وین داشته باشیم.

 

*به گزارش ایران مامن، انفجار دکل خط انتقال برق به عراق، تصاویر و اخبار سوختن ۲۲۰۰ نخل در اروندکنار آبادان، رکوردشکنی دوباره مصرف برق، شست‌وشوی صندوق‌های رای پیش از انتخابات، ادعای یک رسانه عراقی مبنی بر تبانی بازیکنان تیم ملی فوتبال این کشور در باخت برابر ایران از دیگر موضوعات داغ فضای مجازی بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات