تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 - 10:42
کد خبر : 5766

مگر منافع ملی شوخی بردار است؟

مگر منافع ملی شوخی بردار است؟

دو سال قبل نیلوفراردلان‌ کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان متوجه شد که همسرش مهدی توتونچی، که یک مجری برنامه‌های ورزشی تلویزیون است او را ممنوع‌الخروج کرده است. نیلوفر اردلان مشکلش را به سطح افکار عمومی کشاند و مسیٔله قانونی مشکل خروج از کشور برای زنان را به یک مسیٔله همگانی تبدیل کرد. اما انگار این

دو سال قبل نیلوفراردلان‌ کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان متوجه شد که همسرش مهدی توتونچی، که یک مجری برنامه‌های ورزشی تلویزیون است او را ممنوع‌الخروج کرده است.

نیلوفر اردلان مشکلش را به سطح افکار عمومی کشاند و مسیٔله قانونی مشکل خروج از کشور برای زنان را به یک مسیٔله همگانی تبدیل کرد.

اما انگار این داستان تلخ قدیمی تمامی ندارد! مشکل ممنوع الخروجی زنان داستانی ست که سر دراز دارد. بعد از سالها پی گیری اصلاح قوانین در اواخر قرن ۲۱ و عصر تکنولوژی همچنان اندر اخم یک کوچه ایم و بار دیگر شاهد ممنوع الخروجی زنانی که نه فقط یک زن ورزشکار، بلکه یک انسان ارزشمند، تاثیر گزار و نام آور برای پرچم کشور هستند که مورد اهانت قرار می گیرید.

عجیب ست، مگر منافع ملی شوخی بردارست و می تواند دست مایه لجبازی های کودکانه و بدون فکر و‌تدبیر شود؟ سالها وقت و‌انرژی و تلاش های بی وقفه با صرف هزینه ای گزاف از جنس گذر جوانی و‌عمر تا مادیش در یک لحظه به راحتی به دلیل خودخواهی ندید گرفته شود.

این روزها که مسولین محترم دستاوردهای شان‌را بلند بلند به شمارش گذاشتند، کاش حواس شان باشد که برخی موارد چون ممنوع الخروجی سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین کشور هم هدررفتن بیت المال و هم تضعیف حقوق یک ملت ست چرا که در شرایط حساس مسابقه جهانی که تیم نیازمند تقویت روحیه ست بی سرپرست و‌با استرس و با روحیه تضعیف شده، بدرقه مسابقات می شود.

کاش پاسخی قانع کننده برای این قوانین یکطرفه ای که حتی با قوانین الهی هم مغایر ست داشتند.

امید که در اینده ای نزدیک شاهد اصلاح این قوانین باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات