تاریخ انتشار : جمعه 6 تیر 1399 - 16:27
کد خبر : 949

نگاهی به آمار دانشجویان مهاجر ایرانی و خارجی

نگاهی به آمار دانشجویان مهاجر ایرانی و خارجی

ایران مامن : مجموع دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور بنا بر آمار دی ماه پارسال، ۵۰ هزار و ۳۹۲ نفر بوده است. بنا بر اعلام یونسکو، طی چند سال گذشته بیشترین تعداد دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج در کشور آمریکا به تعداد حدود دوازده هزار نفر بوده اند و

ایران مامن : مجموع دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور بنا بر آمار دی ماه پارسال، ۵۰ هزار و ۳۹۲ نفر بوده است.

بنا بر اعلام یونسکو، طی چند سال گذشته بیشترین تعداد دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج در کشور آمریکا به تعداد حدود دوازده هزار نفر بوده اند و از این نظر دانشجویان ایرانی رتبه یازدهم در میان دانشجویان سایر کشورهای شاغل به تحصیل در آمریکا را به خود اختصاص داده اند.

بررسی خبرگزاری بلومبرگ از کشورهایی که دارای بیشترین تعداد دانشجویانی که در خارج از کشورند نشان می‌دهد چین با اختلاف قابل توجهی از سایر کشورها، در صدر قرار دارد.

بر اساس ارقام ارائه شده از سوی یونسکو، دو کشور پرجمعیت جهان یعنی چین و هند، در فرستادن دانشجو به خارج از کشور بالاترین ارقام را به ثبت رسانده اند.

چین در سال ۲۰۱۷ بیش از ۹۲۸ هزار دانشجو را برای تحصیل به خارج از کشور فرستاده، در حالی که هند نیز بیش از ۳۳۲ هزار دانشجو اعزام کرده است.

جالب توجه است که ویتنام در طول پنج سال از ۲۰۱۲، اعزام دانشجویان خود به خارج از کشور را تقریبا دو برابر کرد و از تقریبا ۵۴ هزار دانشجو به حدود ۹۵ هزار دانشجو افزایش داد.

همچنین نیجریه در پنج سال گذشته به لیست ۱۰ کشور برتر راه یافت و در سال ۲۰۱۷ بیش از ۸۵ هزار دانشجو را به خارج از کشور اعزام کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

fqkdpjzzpo سه شنبه , ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۴:۵۵

Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات